Reklamationshanterare till Saab i Karlskoga

Reklamationshanterare till Saab i Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för att arbeta med kvalité och teknik? Trivs du med administrativa uppgifter och gillar att vara spindeln i nätet? Nu söker Saab i Karlskoga en reklamationshanterare som kan vara med och driva kvalitetsarbetet gentemot deras leverantörer.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Du blir en del av Dynamics verksamhetsområde vars uppgift är att erbjuda understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som reklamationshanterare på Saab arbetar du med att hantera reklamationer och felärenden kopplat till Saabs leverantörer. Du sköter all administration gällande ärendena och deltar i uppföljning samt åtgärdsplanering. Rollen innebär mycket kontakt med externa leverantörer men även interna aktörer då du är organisationens kontaktpunkt gällande status för pågående ärenden. Rollen erbjuder även stora möjligheter till utveckling inom kvalitetsområdet.

Några exempel på arbetsuppgifter är bl.a. att:
– stötta ordinarie SQM:er liksom att vara nära produktionen och ankomstkontrollen för tät och regelbunden dialog i den vardagliga pulsen
– Hantera administrationen av material som ska returneras till leverantör.
– Följa upp svar från leverantör och bevaka åtgärder från leverantör mot satt tidsgräns.
– I dialog med kvalitetsövervakare och SQM analysera svar/åtgärd från leverantör.
– Driva eskaleringsärenden mot leverantör efter samråd med SQM.
– Sammanställa statistik över reklamationer och svarstider från leverantörer.
– Självständigt hantera vissa enklare felärenden.

Din profil
Vi söker dig som har en kvalitetsutbildning, exempelvis inom 8D eller PDCA, alternativt kunskap och kompetens inom kvalitetsarbete från arbetslivet. Vi ser även att du har en allmän och bred teknisk kompetens för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har arbetat i liknande roll innan men inget krav.

Då rollen innefattar mycket kontakt med interna såväl som externa aktörer krävs en god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. En förutsättning för att du ska trivas i rollen är att du är bekväm och uppskattar att arbeta både självständigt och i grupp, då både enskilt arbete och arbete i olika gruppkonstellationer förekommer. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga samt är lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt då dessa delar ingår i rollen.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att söka. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning och/eller övertagande direkt till Saab.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Daniella Nygren på mailadress daniella.nygren@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024