OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.
Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt, globalt företag? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden men vill ta nästa steg? Då kan du vara den vi söker som reklamationskoordinator till Aritco!
ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som reklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.
Som reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställa leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i CRM system.
Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Tekniks Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Tech Support och Reservdelsförsäljning.
PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.
Du har några års erfarenhet inom reklamationshantering, kundtjänst, ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Meriterande ifall du har erfarenhet från processindustri. Vi tror att du har en grundläggande teknisk förståelse, om inte en vilja att lära dig. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.
Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.
ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.
I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se
Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17