Reklamationsmedarbetare

Reklamationsmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om oss;
Vi på Nordic Nest håller just nu på att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest engagerade team och driva Sveriges lönsammaste retailer. En fantastiskt rolig resa där vi varje dag arbetar hårt för att nå (och krossa) våra högt uppsatta mål - något som vi är övertygade om att vi lyckas med när vi jobbar tillsammans som team! Vi är säkra på att vår företagskultur kommer vara avgörande för om du kommer trivas hos oss. Vi är måna om våra värderingar och stolta över vårt arbetssätt, där alla medarbetare har möjlighet att fatta beslut och ta initiativ som för oss närmre våra bolagsmål. Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo och en härlig energinivå, där vi inte sätter någon prestige eller förväntan på att allt alltid ska bli 100% korrekt, det viktigaste är att vi vågar testa och kommer framåt!
Om rollen;
Som Reklamationsmedarbetare hos oss kommer du att ha en tät kontakt med våra kunder och leverantörer. Du hanterar egna ärenden via telefon och mail, och ansvarar för hela reklamationsprocessen. Du kommer att tillhöra ett engagerat team som varje dag samarbetar för att nå gemensamma mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Arbetar för att ge våra kunder bästa möjliga service och upplevelse via mail och telefon.
Reklamerar defekta artiklar till leverantörer.
Arbetar för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål.
Ha en god kommunikation med övriga avdelningar inom bolaget för att interna processer ska fungera enligt uppsatta rutiner.
Övriga administrativa uppgifter kan tillkomma.

Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! För att lyckas i rollen ser vi att du;
Har en passion för kundservice och en drivkraft att alltid sträva efter nöjda
kunder.
Är lyhörd och engagerad personlighet med ett strukturerat arbetssätt.
Är positiv, noggrann och stresstålig som person.
Är en lagspelare som gillar att arbeta i team.
Har god matematisk förståelse
Tycker det är roligt med tidvis intensiva perioder och trivs med ett högt tempo.
Har goda kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska. Har du även kunskap i tyska ser vi detta som meriterande.

Välkommen hem!
Tjänsten är en deltidsanställning på mellan 20%-80% med goda chanser att arbeta utöver din anställningsgrad. Detta är en visstidsanställning med start i oktober och fram till 31 januari 2022, för rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning efter perioden. Placering på vårt kontor i Kalmar.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 19 september! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Claims & Returns, på sofia.heineback@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024