OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för kundservice och en drivkraft att ha nöjda kunder?
LSBolagen fortsätter att växa och just nu söker vi ytterligare en reklamationsmedarbetare som kan hjälpa oss i arbetet att sätta kundens upplevda servicenivå i centrum. Är det du?
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med vårt After sales -team som idag består av 5 personer och även ingå i ett säljteam på 12 personer. Som reklamationsmedarbetare har du tät kontakt med våra kunder som behöver vår hjälp för att lösa eventuella problem med sin vara. Vår målsättning är att alla kunder ska bli nöjda, vilket du åstadkommer genom att hjälpa dem felsöka och komma fram till ett eller flera lösningsförslag. Den feedback som du får in ligger även till grund för att förbättra våra produkter och processer. Arbetet sköts genom telefon och email, och du bör behärska engelska i tal och skrift. Att kunna tyska, franska, spanska, holländska, norska, finska eller danska flytande ser vi som ett stort plus. Ange därför i din annons utifall du kan något av dessa språk.
Det finns experter för att ge svar på de tekniska frågor som uppkommer, men det är såklart meriterande om du själv gillar teknik och hur produkter fungerar.
I arbetet kan det även förekomma mer generella arbetsuppgifter såsom t.ex. att svara i telefon och hantera ordrar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Brinner för serviceanda och för att göra kunden nöjd
- Är lyhörd, positiv och engagerad
- Är ordningsam och strukturerad
- Trivs med att ha mycket på gång och göra flera saker samtidigt
- Har en lugn och tydlig telefonröst
- Är datorvan
- Kan arbeta självständigt och är van att ta ansvar
- Tycker om att samarbeta och har bra kommunikationsförmåga
- Talar och skriver flytande engelska samt gärna ett tredje språk
Om Lindström & Sondén
LSBolagen säljer exklusiva produkter för kök och vinlagring. Huvuddelen av vår försäljning utgörs av vinkylar, spisar och utekök. Vi har byggt upp egna varumärken samtidigt som vi är distributör för flera världsledande varumärken i sin nisch, däribland franska Climadiff och italienska Lofra.
Vår försäljning sker både via våra egna webbplatser, 35 till antalet, samt via återförsäljare. Under 2020 omsatte bolaget 165 Mkr och har en fortsatt pågående tillväxtplan. Vi finns i dagsläget i 10 länder och planerar att fortsätta växa både på våra befintliga marknader och nya marknader.
För att göra allt detta möjligt är vi idag 40 glada medarbetare på vårt kontor i Ängelholm och 8 medarbetare på vårt lager. Vi är ett ungt team som präglas av mycket driv och energi.
Vi har under årens lopp fått flera utmärkelser såsom årets företag i Ängelholm, DI Gasell och Superföretag enligt Veckan affärer. Sedan 2019 är vi även del av BHG Group (https://www.wearebhg.com/), ett av Sveriges största ehandelsföretag som omsätter över 9 miljarder kr.
Läs mer om oss på (https://app.teamtailor.com/companies/dQPaq2FuXOg/jobs/1075570/edit/www.lsbolagen.com)
Din ansökan - Viktig information
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev i PDF-format, gärna med en motivering om varför du passar för just denna tjänst. Sök genom att klicka på knappen "Skicka ansökan" i länken i denna annons. För att visa att du har läst instruktionerna vill vi att du skriver "Jag är er nya reklamationsmedarbetare" någonstans i ansökan.
Reklamationsmedarbetare - Lindström & Sondén AB (teamtailor.com) (https://lindstromsondenab.teamtailor.com/jobs/1425799-reklamationsmedarbetare)
Tjänsten är på heltid.
Notera att vi inte tar emot ansökningar på något annat vis än via länken. Kontaktperson: Therese af Geijerstam
Frågor besvaras på jobb@lsbolagen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Erik Sondén
0767831010
Jobb