OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en reklamationsansvarig för anställning hos Miele.Beskrivning av företaget: Miele är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat redan 1899.Miele är en internationell koncern med bas i Tyskland med cirka 16200 anställda i 42 länder.2007/2008 omsatte Miele-koncernen drygt 26 miljarder kr.Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet, teknik och innovationer.Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med cirka 100 medarbetare och omsätter ca 600 miljoner kronor.Vår uppgift i Sverige är att marknadsföra, sälja och bedriva eftermarknads¬service för Mieles produkter för hushåll, industri, sjukhus- och dentalmarknaden.För mer information se; www.miele.se.Arbetsuppgifter: Som reklamationsansvarig arbetar du på serviceavdelningen, där det idag arbetar 44 personer.I rollen kommer du bl.a. arbeta med att: . Ta emot reklamationsärenden via telefon, mail och brev . Lösa ärendena på bästa möjliga sätt . Sköta enklare finansiell statistik samt mätstatistik över teknikerna .Arbeta i olika projekt parallellt såsom ex. resa till Danmark för att se hur de arbetar med att transportera reservdelar för att se om det kan implementeras i Sverige För att lösa en reklamation krävs det att du har mycket kontakt internt men även externt och du kommer att bygga ett stort och brett nätverk.Internt arbetar du både med tekniker och ekonomer, och för att skapa ett bra samarbeta är det viktigt att du är anpassningsbar. Tjänsten som reklamationsansvarig är ny och du har därför möjlighet att själv vara med och forma tjänsten.Initialt kommer du att få stöd men när du är varm i kläderna kommer du att få ta eget ansvar vad det gäller reklamationer. För rätt person finns det utvecklingsmöjligheter genom att på sikt ta över rollen som Service Manager.Vi söker dig som: . Har gymnasieexamen . Har erfarenhet från att arbeta med konsumentproblematikärenden . Har datorvana .Utrycker dig väl, även på engelska Det är meriterande om du har kännedom om konsumentköplagen.Har du kunskap i Excel är det en fördel.Som person är du beslutsam och kan agera övertygande.Du är flexibel och stresstålig samt har förmågan att driva dina egna processer framåt.Intresserad?Skicka in Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling