Reklamationsspecialist

Reklamationsspecialist

Arbetsbeskrivning

Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group.

Om tjänsten
Vårt kundservice och administrativa backofficeteam består idag av 3 medarbetare på kontoret i Uppsala. Vårt primära uppdrag är att hantera inkommande kundärenden både som första och andra linje samt administrera tillhörande backofficeuppgifter såsom; reklamationer, returer, inköpsordrar, orderbekräftelser, obehandlade kundordar, leverantörsfakturor m.m.

Vi söker dig som har minst 3-års erfarenhet av kundservice samt stor erfarenhet av kund- och leverantörsdialog över telefon och skriftligt. I uppdraget hos oss kommer du vara en del av teamet i Uppsala och det kommer innefatta ansvar och fokus på retur-och reklamationshantering.

Som ansvarig för retur- och reklamationshanteringen kommer du dagligen arbeta med problemlösning och felsökning gällande kundens inkommande reklamationsärenden. Du har en nära kontakt med kund, leverantörer samt med interna funktioner såsom inköpsavdelningen och lagret.

Då vi är ett litet team är det viktigt att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter snabbt och i det vara prestigelös och självgående. Ett krav är att du har mycket god data- och systemvana och vi värderar högt att du är snabblärd och tycker att det är motiverande att utreda och “grotta” i ditt arbete. Som person är du noggrann och har helhetssyn och förmågan att ta egna snabba beslut.

Lagret är en av våra viktigaste samarbetspartners så i rollen som reklamationshanterare ingår också att vara på plats 1-3 dagar per månad för uppföljning av pågående ärenden.

Vi erbjuder en roll i ett snabbt växande team med stora möjligheter att påverka och vidare utveckla vår kundservice och dess tillhörande processer och rutiner.

Kvalifikationer

• Minst 3-års erfarenhet av Kundservice och administration
• Tidigare erfarenhet av reklamationsadministration
• Erfarenhet av kund och leverantörskontakt både i skrift och via telefon/chatt
• Engelska och svenska i tal och skrift
• Danska, norska och finska är ett plus
• Självgående och har god förmåga att fatta egna beslut
• Kostnadsmedveten
• Erfarenhet av leverantörsreskontra är ett plus

Systemkunskap
XPOS
Zendesk
ReclaimIt
Navision och Continia
Officepaketet

B-körkort erfordras

Tillträde och ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts omgående efter överenskommelse.
Intervjuer sker löpande.

Sista dag för ansökan: 7 juni

Rekryteringsprocess
Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via nedanstående ansökningsformulär.

Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.

Upplysningar om tjänsten
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Sofie Gimeson
sofie.gimeson@kitchentime.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024