Reklamationsspecialist - Vattenfall Eldistribution

Reklamationsspecialist - Vattenfall Eldistribution

Arbetsbeskrivning

En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.


Rollen som Reklamationsspecialist
Inom Kundrelationer Privat/SME äger vi relationen och utvecklar servicenivån till våra privatkunder och små- och medelstora företag. Vi samordnar våra kundinteraktioner och bedriver kundserviceverksamhet för bland annat kundfrågor, fakturering, nätavtal, ledningsanvisning, reklamationer, skadestånd, felanmälan och utredningar.
Nu söker vi en Reklamationsspecialist till vår grupp Reklamationer & Skadestånd för att fortsätta förändringsresan med målet att bli en kundcentrisk verksamhet med hög kompetens inom reklamation- och skadeståndshantering. Gruppen hanterar reklamationer, skadeståndskrav, olovlig energiavledning och utredningar i elnätsrelaterade frågor. Gruppen arbetar med bolagets samtliga kundsegment, från privatkunder till tung elintensiv industri.


Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad och drivs av att lösa problem. Tjänsten förutsätter att du arbetar självständigt och kan ta ansvar för att driva ditt arbete framåt inom ramen för dina ansvarsområden. Du är van att arbeta i samverkan med andra inom flera olika interna och externa samarbetsytor. Du är en strukturerad person som är duktig på att planera ditt arbete. Slutligen så behöver du gilla att analysera och lösa komplexa ärenden.
Du har en akademisk utbildning som jurist alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Flytande svenska både muntligt och skriftligt krävs för tjänsten, likvärdiga kunskaper i engelska är önskvärt. Arbetslivserfarenhet från skadeståndshantering inom branschen eller andra branscher kan vara meriterande.


Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.


Mer information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Åsa Lindblad tfn 076-1000484. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Elias Ställ, tfn 072-4529540 elias.staell@vattenfall.com. Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna, Johan Tezelson, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.


Befattning: Reklamationsspecialist
Placeringsort: Solna


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2021
  • Ansök senast: 27 september 2021

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


22 november 2024

14 november 2024

11 november 2024

7 november 2024