OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REKR UPPDRAG
ÖSTRA SKARABORG - Administratör till receptionen polisenhet Östra Skaraborg, Polisområde Skaraborg
Polisenhet Östra Skaraborg
Polisenhet Östra Skaraborg omfattar Falköping, Gullspång, Hjo, Karlsborg, Mariestad, Skövde, Tibro, Tidaholm och Töreboda kommuner.Inom närpolisområdet är ca 190 poliser och 50 civilanställda verksamma.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i receptionen med anmälningsupptagning, tillstånd, hittegodshantering, utfärdande av pass och andra i en reception förekommande arbetsuppgifter.Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att ge service både internt och externt.Du kommer att arbeta i Polisens interna IT-system samt i programmen i Officepaketet.Du arbetar självständigt men samarbetar även med ca 7 personer i din arbetsgrupp.Arbetet innebär i huvudsak dagtidstjänstgöring men även arbete på kvällstid kan förekomma.
Kvalifikationer
Polisenhet Östra Skaraborg letar efter dig som har lägst gymnasiekompetens och kan ge god service och ett positivt bemötande till både allmänhet och medarbetare.Det krävs att du är en duktig administratör och att du tar ansvar för dina egna och arbetsgruppens arbetsuppgifter.Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt.Du är van att arbeta i olika administrativa datasystem och har goda kunskaper i Office-paketet.Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.Det är meriterande om du tidigare har arbetat med myndighetsärenden.Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs för anställning.
Placering
Tjänsteställe kommer att vara Skövde.Vid behov kan du även få tjänstgöra på andra orter i Östra Skaraborg.
Övrigt
I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.
Samtliga nås genom polisens växel, 114 14.
Genom Din ansökan godkänner Du denna registrering.