OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker nu en erfaren rekryterare till vår uthyrningsverksamhet för arbete hos våra kunder. Du kommer att arbeta på en stor HR avdelning i Västerås och självständigt utföra rekryteringsarbete till kvalificerade tjänster. Arbetet innefattar hela rekryteringsprocessen där du ansvarar för framtagning av kravprofiler, annonsering, urvalsarbete, intervjuer och personbedömning samt referenstagning. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med olika interna funktioner inom företaget. Du kommer även att sköta etablering av kontakter med skolor och andra forum där kandidater finns.
Din profil:
Vi söker dig som har minst 1-2 års erfarenhet av rekryteringsarbete där du självständigt har drivit hela processer. Då personbedömning är en viktig del av arbetet ser vi gärna att du har beteendevetenskaplig alternativt personalvetenskaplig utbildning eller motsvarande. Vidare vill vi att du är mogen och lyhörd som person samt har lätt för att samarbeta och knyta nya kontakter.
Personal administratör
Ansvara för visstidsanställda. Det är oftast namngivna personer så det kommer inte att vara så mycket intervjuer utan mest administrativt med anställningspapper, rapportera statistik samt ordna personalsedlar och liknande.
Erfarenhet av personaladministration är ett krav samt viss erfarenhet av rekrytering då man måste ha förmåga att rekrytera visstidsanställd personal.
Viktigt att man just har jobbat som rekryterare och haft det som fokus snarare än en bred roll/chefsroll inom HR.