OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du grym på administrativa arbetsuppgifter och en pålitlig teamplayer? Om svaren är ”JA!” är den här tjänsten ett utmärkt sätt för dig att få en inblick i rekryteringsbranschen. Du behöver ingen tidigare erfarenhet från området, utan vi värdesätter en vilja att lära sig samt en god samarbetsförmåga.
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en glad och social administratör till vårt huvudkontor. Du kommer att stötta ett tight team som arbetar med tillsättningar av konsultbehov inom den offentliga sektorn. Tjänsten är placerad i glashuset vid Slussen i Stockholm och vi kan nästan lova att det är ett av de bättre kontoren i huvudstaden. Det erbjuder både en svårslagen utsikt över staden och en familjär känsla som skapas av alla härliga kollegor.
Dina arbetsuppgifter
Teamet arbetar med rekryteringsprocessen gällande avrop från statliga ramavtal och du kommer ha en viktig roll i det värdefulla arbetet. Arbetsuppgifterna kommer bl. a. vara:
Skapa case
Skriva annonser
Searcha/koppla upp kandidater
Scanna CV:n proaktivt och skarpt
Ringa kandidater proaktivt och skarpt
Klippa CV:n
Skriva presentationer
Ringa referenser
Återkoppla kandidater
Samt andra administrativa uppgifter
Dina egenskaper
Vi lägger stort fokus på personlighet när vi söker rätt person till den här rollen. Vi ser att du är vänlig, ödmjuk och sprider positiv energi. Vi tänker oss att du kan ha arbetat inom service och uppskattar mötet med människor. Du är prestigelös och trivs utmärkt med administrativa arbetsuppgifter och att erbjuda en bra service till dina kollegor. Arbetsuppgifterna sköter du med en noggrannhet och en självklar dedikation. Du kommer alltid att bolla med teamet om vilka arbetsuppgifter som ska utföras men det krävs en viss känsla för prioritering och eget ansvar, för att kunna se vad som behövs höras. Slutligen, om du är en ambitiös person som tycker om att visa vad du går tror vi att du kommer passa perfekt för denna tjänst!
Visst låter det som en helt perfekt tjänst för dig som är nyfiken på rekryteringsbranschen? Vi hoppas och tror på en långsiktig relation med varandra. Du är varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag – vi ser fram emot att få lära känna just dig!
Vi söker dig som har:
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter/serviceyrke
Plus i kanten:
Erfarenhet inom rekryterings-/bemanningsbranschen
Erfarenhet från servicebranschen, ex. restaurang, café, reception m. m.
Omfattning och tillträde
Heltid. Tillsvidareanställning med sex (6) månader provanställning. Tillträde 2022-03-28.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32999 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.