OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Entreprenöriell konsultchef med HR-kunskaper
Du som brinner för affärsutveckling, relationer och trivs i en bred, varierad och självständig roll: se hit!
Om EasyHR
EasyHR är ett konsult- och rekryteringsbolag som erbjuder interimskonsulter inom HR och lön. Vi stöttar mindre bolag utan egen HR-avdelning i HR-relaterade frågor och projekt. EasyHR är en del av en större företagsgrupp med flera olika startups, allt från techbolag och vilket skapar en entreprenöriell och snabbrörlig miljö att verka i.
Rollen som konsultchef
Som konsultchef hos oss på EasyHR har du en flexibel och varierande roll med helhetsansvar för våra kunders behov av HR-stöd, rekryteringar och konsulttillsättningar. Rollen innebär även att sälja in våra tjänster till såväl befintliga som nya kunder. Rollen innebär bl.a:
- Rekrytering
- Search och headhunting
- Kundvård och försäljning
- Personalansvar
- Budgetansvar
- Bygga upp konsultnätverk inom HR och lön.
- Omvärldsbevakning kring HR- och lönerelaterade områden
- HR- och chefsstöd
Du och din bakgrund
Den här tjänsten passar dig som är affärsdriven, självdrivande och handlingskraftig. Du har en god prioriteringsförmåga och skapar enkelt nya och förtroendeingivande relationer. Du är mån om att göra ett bra jobb och drivs av att lösa kundens problem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanningsbranschen som exempelvis konsultchef eller rekryteringskonsult. Du har dessutom:
- Kandidatutbildning inom Personalvetenskap eller motsvarande eller relevant arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Goda systemkunskaper.
- Erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B
Då en hel del av rollen inbegriper HR-relaterade frågor är det ett starkt meriterande om du har arbetat med HR tidigare, med fördel på ett mindre bolag. Har du erfarenhet av att arbeta i startup-miljö ser vi även detta som meriterande.
Vi erbjuder
Vi är ambitiösa men förstår också vikten av balans mellan arbets- och privatliv. Det är självklart för oss att samtliga medarbetare får vara med och utveckla företagets arbetssätt, rutiner och processer. För den som vill finns det alltid möjlighet att vidare utmanas och utvecklas tillsammans med oss som bolag genom din karriär. Vi erbjuder även:
- En stimulerande och utmanande arbetsmiljö präglat av entreprenörskap.
- Fast månadslön + generös bonusmodell.
- Flexibla arbetstider.
- Pensionsavsättning hos Avanza.
- 5000kr i friskvårdsbidrag.
- För rätt person: Möjlighet till delägarskap.
Start och placering
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid
Placering: Klarabergsviadukten 63, Stockholm
Detta är en hybrid roll där arbetet sker såväl på distans som på kontoret eller hos någon av våra kunder.
Ansökan
Vi ser fram emot att ta del av ditt CV. Vi tar tyvärr inte emot några ansökningar via mejl, men har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Stina Hauschildt, på stina@easyhr.se
Vi intervjuar löpande vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!