Rekryterande konsultchef on-site till Randstad i Södertälje

Rekryterande konsultchef on-site till Randstad i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services!
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team, ett team med Randstadmedarbetare som jobbar i ett nära och strategiskt samarbete med vår kund. Kunden i fråga är en stor produktionssite och teamet fokuserar i huvudsak på att rekrytera process- och maskinoperatörer. 

I rollen som Konsultchef/rekryterare, eller Account specialist som vi kallar dig internt, har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Ansvarsområden
Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:


Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av  konsulter.
Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, 
föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
Annonsering, screening och urval.
Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom
att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera. Kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus.


Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 


Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service i kombination. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering sedan tidigare.
Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill  vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans. 
Vi ser också att du har förmågan att agera flexibelt och trivs i en miljö där tempot snabbt kan växla mellan lågt och högt. 
Som person behöver du ha en stark drivkraft och vara angelägen om att lyckas med det du företar dig. 
Eftersom du jobbar mycket andra människor i olika sammanhang behöver du vara service-minded och kommunikativt duktig. 
Då vi möter individer med många olika bakgrunder behöver du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024