OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som trivs med ett kontaktskapande arbetssätt mot både kunder och kandidater väntar här en utvecklande och intressant tjänst! Tycker du om att driva och skapa affärsmöjligheter samt är duktig på att skapa trygghet för våra konsulter? Då kan det vara dig som vi letar efter!
Om tjänsten
Det här är helt enkelt en roll där du får bygga framgångsrika relationer och på ett affärsmässigt sätt skapa värde. Vi hjälper människor att ta nästa steg i karriären och förser våra kunder med rätt kompetens. Variationen i att tillsätta olika roller inom tjänstemannasektorn och därmed få lära sig om nya tjänster, branscher och företag gör att ingen dag är den andra lik.
Dina arbetsuppgifter
Som rekryterande konsultchef arbetar du brett men med ett tydligt fokus; att se till så våra kunder och konsulter trivs med oss! Mycket tid kommer ägnas åt att bearbeta befintliga som nya kunder. Du genomför möten, säkerställer att de är nöjda med vår leverans och fångar snabbt upp nya behov som du sedan rekryterar nya medarbetare till. Med ett proaktivt arbete skapar du förutsättningar för att vi ska kunna växa ute hos våra beställare.
I rollen fungerar du även som närmaste chef och kontaktperson för ett antal av våra konsulter som arbetar inom en mängd olika affärsområden. Det innebär bland annat att du har regelbundna avstämningar och uppföljningar, håller i lönesamtal och ansvarar för utformning av anställningsavtal.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara vass på att bygga relationer och kunna se nyttan av smidiga affärsupplägg. Du har vana av att hantera kunder, är social och utåtriktad. Dessutom är du strukturerad, noggrann och tar dig an uppgifter med stort engagemang.
Vi erbjuder dig en trivsam och utvecklande arbetsmiljö, med drivna och härliga kollegor som tillsammans strävar mot tillväxt. Om du är en person som uppskattar variation i ditt arbete så kommer du att trivas här!
Är det just dig vi letar efter? Skicka i så fall gärna in din ansökan redan idag, vi avser att tillsätta denna tjänst inom kort!
Vi söker dig som har:
En positiv ”doer"-attityd och hög ansvarskänsla
Eftergymnasial utbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet från konsult- och bemanningsbranschen
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande om du även har arbetat med underkonsulter/partnersamarbeten.
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta Jimmie Ivarsson, vår regionansvarige i Göteborg. Han nås på jimmie.ivarsson@perido.se alt +46 735 234 862.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vi består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.