OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Det går bra för oss och våra kunder och vi behöver därför förstärka vårt team i Stockholm med ytterligare en kollega. Om du lockas av en roll som till stor del består av rekrytering, ledarskap och många olika kontakter så vill vi gärna komma i kontakt med dig. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst arbetslag där vi alltid jobbar tillsammans och för laget.
Arbetsuppgifter:
I rollen som rekryterande konsultchef ansvarar du för hela rekryteringsprocessen och har personalansvar för ett antal av våra konsulter. I din roll kommer du framför allt att rekrytera tjänster inom Administration, Ekonomi, Försäljning, Marknad och HR till våra kunder i Göteborg och Stockholm. Även andra orter i Sverige kan förekomma. Detta innebär att du kommer rekrytera och ha personalansvar för personer inom olika yrkesområden.
Att vara närmast personalansvarig för en del av våra konsulter ansvarar du för all personaladministration kopplat till deras anställning och förväntas stötta dem i sina respektive karriärer, både med utveckling och coaching. Rollen innebär även att presentera och förhandla anställningsavtal med potentiella konsulter, följa upp medarbetarna i deras uppdrag och säkerställa att de trivs och har de förutsättningar som behövs för att lyckas, hålla löne- och utvecklingssamtal samt genomföra uppföljningar med våra samarbetspartners.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Du har tidigare erfarenhet av rekrytering. Antingen från extrajobb under din studietid eller från ett heltidsjobb.
- Du har en passande eftergymnasial utbildning inom t.ex. personal/HR/rekrytering/försäljning.
- Du talar och skriver svenska obehindrat och känner dig bekväm med engelska då det krävs för tjänsten.
- Du är en vass administratör och har goda kunskaper i Office-paketet.
- Stort plus om du har erfarenhet av rekryterings- och bemanningsbranschen.
Personliga egenskaper
På JobBusters värdesätter vi i första hand din personlighet, ditt engagemang och din inställning! Teamets främsta egenskaper är det genuina intresset för människor, ett lösningsfokuserat samarbete, fokus på affärsmässighet och omtanken för varandra. Vi tror att du som söker känner igen dig i detta och vill vara med att bidra till den goda stämningen i vårt arbetslag! Som person är du nyfiken, driven, målmedveten och handlingskraftig. Här är ingen dag är den andra lik och du behöver konstant prioritera bland dina arbetsuppgifter. Därför är du flexibel och anpassningsbar samtidigt som du bibehåller struktur och noggrannhet i det du gör. Vidare så trivs du med att ta stort eget ansvar i det arbete och är duktig på att skapa och bibehålla goda relationer. All administration kopplat till exempelvis on- och off-boarding, tidrapportering, avtal, förlängningar, etc. sköts i olika system. Därför är det av största vikt att du känner dig bekväm med att arbeta parallellt i olika system och att du snabbt sätter dig in i nya.
Vad vår kund kan erbjuda
Vi erbjuder dig en flexibel och dynamisk roll i en entreprenöriell företagsmiljö. JobBusters vill vara en modern arbetsgivare med fokus på digitalt arbetssätt, lönsamhet och hälsa! Här har du möjlighet att påverka, inte bara din egen men också företagets framtid!
Vi har vårt kontor i 7A Posthusets fina lokaler på Vasagatan i centrala Stockholm. Ditt arbete kan också till stor del skötas digitalt, vilket öppnar upp till ett fantastiskt flexibelt arbetssätt!
Hos oss erbjuds du en trygg anställning enligt kollektivavtal och förutom din lön har du tjänstepension, friskvårdsbidrag, tillgång till Benifys förmånsportal med mängder av bra rabatter och förmåner och Bluecall, ett digitalt verktyg för din psykiska hälsa.
Vid goda prestationer finns mycket goda möjligheter till utveckling både personligen och i företaget. Du som söker ska tycka om att arbeta i ett snabbväxande företag med korta beslutsvägar och högt tempo. Du kommer att vara en del av ett team som består av kompetenta och härliga kollegor.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde och ansökan
Heltid. Du kommer erbjudas en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Start enligt överenskommelse, men vi önskar gärna att du har möjlighet att starta i slutet på augusti/början på september. Skicka in din ansökan snarast, då urval sker löpande.
Case och personlighetstest kommer genomföras. Vi ser fram emot din ansökan!
Sökord: Rekryterare, rekrytering, rekryteringskonsult, HR, recruiter, recruitment, bemanning, konsultchef, consultant manager
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm