OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nexer Infrastructures resa har bara börjat och vi söker dig som vill fortsätta den framgångsrika utvecklingen genom att ansvara för våra konsulter samt arbeta med rekrytering av nya talanger. Du kommer in i ett företag under stark tillväxt och blir en del av en företagskultur med stort utrymme för innovation, passion och entreprenörskraft.
Teamet i Göteborg består idag av sex personer i roller som säljare, rekryterare och konsultchef, vilka du kommer arbeta tätt tillsammans med. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi har därför högt i tak och varvar skämt med engagerat arbete. Vi söker nu dig som vill bli en del av oss och fortsätta sträva efter att bli det självklara valet för duktiga tekniker inom IT-drift och -infrastruktur.
Om tjänsten
I tjänsten som rekryterande konsultchef för affärsområde ”IT-drift” kommer du att ha en avgörande roll i vår verksamhet och vara en viktig del i vår fortsatta tillväxt och framgång. Du kommer att vara närmast personalansvarig, tillika lönesättande chef, för en del av våra konsulter och du förväntas stötta dem i sina respektive karriärer när det kommer till coachning och utveckling. Dessutom kommer du vara med och affärsutveckla konceptet inom drift och infrastruktur, så det är bra om du har erfarenhet inom området.
Rollen innebär exempelvis att presentera och förhandla anställningsavtal med potentiella konsulter, följa upp medarbetarna i deras uppdrag, säkerställa att de trivs och har de förutsättningar som behövs för att lyckas, hålla löne- och utvecklingssamtal samt genomföra uppföljningar med våra kunder. Utöver detta ansvar förväntas du även ta ett visst kundansvar för några av våra befintliga kunder inom drift.
Du kommer även att arbeta med att hitta och kvalitetssäkra kandidater till våra olika konsultuppdrag, samt med employer branding och att representera Nexer Infrastructure i olika forum (t.ex. arbetsmarknadsdagar, på föreläsningar och seminarier). I rollen ges goda möjligheter att vara med att utveckla vår affär och vårt erbjudande gentemot kandidatmarknaden där din input både värdesätts och uppskattas.
Vem är du?
Du bör vara målmedveten, ansvarstagande och ha en stark entreprenörsanda. Våra värderingar "Put your heart in it and make it happen" präglar allt vi tar oss för och går att läsa vidare om i länken nedan.
Det är av stor vikt att du vill arbeta i ett högt tempo i ett mindre team med bra sammanhållning. Vi är skickliga på det vi gör men ser till att ha roligt längst vägen. Vårt bolag har en stark tillväxtplan, varför det också är viktigt att du vill vara med och bygga upp driftsenheten tillsammans med oss i Göteborg.
Välkommen till ett framgångsrikt konsultföretag där du är med och påverkar!
Vi tror att det viktigaste är dina personliga egenskaper, samt att du;
• Är framåtlutad, social och har ett intresse för såväl affären som för drivkrafterna hos våra kandidater och konsulter.
• Har jobbat i något eller några år inom konsult- eller bemanningsbranschen med fördel inom drift och infrastruktur.
• Är van vid att arbeta med många olika intressenter och kontaktytor parallellt
• Har massor av värdefulla erfarenheter att dela med dig av!
I rollen förväntas du:
• Vara en värderingsbärare. Förmedla företagets värderingar, vision, affärsidé, mål och planer till sina kollegor och anställda
• Bygga en bra relation och hålla löpande kontakt med medarbetare och kund under deras uppdrag genom närvaro och gemensamma aktiviteter
• Aktivt bearbeta kund för att öka affärsvolymen
• Coacha och leda medarbetarna mot överenskomna mål
• Informera gruppen om utveckling, förändringar och viktiga händelser i företaget
• Förbereda, genomföra och följa upp utvecklingssamtal – personliga mål, individuella utvecklingsplaner och uppnådda resultat
• Informera säljare om konsultläget och medverka aktivt vid bemanning av uppdrag
• Aktivt stödja säljarna i säljarbetet inklusive cross-selling inom organisationen
• Sätta lön och genomföra lönesamtal
• Attestera tidrapporter och utlägg
Tjänsten kräver att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
Om Nexer Infrastructure AB
Nexer Infrastructure startade sin verksamhet 2018 (då som Sigma IT Tech) och är specialister på en sak – talanger inom IT-drift, -support och -infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.
Inom Nexer har vi visionen ”Promising future” vilket är vår dagliga ledstjärna; en lovande morgondag för våra konsulter, våra kunder men även samhället i stort. Detta innebär exempelvis att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och bland annat har ett stort engagemang i organisationerna Star For Life, Pink Programming, Mitt Liv samt Uppstart Malmö.
Nexer Infrastructure ingår i samma koncern som Sigma AB, Danir-group, och ägs av entreprenören Dan Olofsson och hans familj. Danir-koncernen har idag över 8000 medarbetare i 16 länder och är därmed Sveriges största privatägda konsultbolag. På Nexer Infrastructure är vi idag ca 100 medarbetare och har i Göteborg ca 75 st konsulter.
nexergroup.com
Ansökan
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Jenny Sander på jenny.sander@nexergroup.com.