Rekryterande Konsultchef till Skill Linköping

Rekryterande Konsultchef till Skill Linköping

Arbetsbeskrivning

En av våra starka framgångsfaktorer är att vi alltid hjälps åt. Vi firar varandras framgångar och gläds tillsammans när vi lyckas. Vi är ett härligt gäng där åsikter, synpunkter och idéer uppmuntras och prövas. Om du skulle trivas i en sådan miljö är du kanske vår blivande kollega!


Om företaget
Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. Våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, vill att vi arbetar med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet. En viktig del i detta är att hjälpa våra kunder att rekrytera rätt kompetens. I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Skill har idag kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Dessa kontor bemannas av sammanlagt ett 70-tal personer. Ca 1000 konsulter är uthyrda till våra kunder och vi gör flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.


Dina arbetsuppgifter
Som rekryterande konsultchef i Linköping ansvarar du för hela rekryteringsprocessen i dina uppdrag, från behovsanalys och kravprofil till uppföljning och utvärdering. I nära dialog med våra kunder kvalificerar du kandidater genom intervjuer, tester och referenser för att säkerställa att presenterade kandidater motsvarar kravprofilen. För konsulter som anställs för uthyrning blir du konsultchef och ansvarar för alla personalfrågor vilket innebär ett stort eget ansvar. Du har nära kontakt både med kunder och konsulter och trivs med att ha många processer igång samtidigt. Du är en lagspelare och jobbar nära dina kollegor där samarbete är viktigt.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför är vi måna om att skapa förutsättningar för balans mellan arbete och fritid för att möjliggöra ett hållbart arbetsliv.


Din profil
Du har en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning och några års arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av rekrytering och bemanning. Rollen kräver ett strukturerat arbetssätt och förmåga att vara flexibel och kommunikativ i ett högt arbetstempo.
Din förmåga att skapa och behålla goda relationer med kunder, kandidater och konsulter är en framgångsfaktor. Det är en fördel om du har ett stort nätverk i regionen.
Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet till dina kollegor och bidrar till en god stämning.


Ansökningsförfarande
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Om du har frågor är du välkommen att ringa eller mejla rekryterande chef
Elise Farray 013-329404 eller elise.farray@skill.se. Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024