Rekryterare

Rekryterare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Vill du arbeta med kompetensförsörjningsfrågor? Brinner du för att påverka och utmana samhällets strukturer? Har du energi och mod att skapa nya metoder och arbetssätt? Är svaret ja på dessa tre frågor har du goda förutsättningar att passa in i den profil som arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborgs kommun efterfrågar.

Arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborg ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, ekonomiskt bistånd, etablering av nyanlända, kommunal vuxenutbildning, Yrkeshögskola och näringslivsfrågor. Vår målsättning är att utbildningsnivån i kommunen ska bli högre, att arbetssökande får arbete och att vi har ett gott lokalt näringslivsklimat. Hos oss får du möjligheten att bidra till kompetensförsörjning och tillväxt, ett viktigt arbete som gör skillnad för både individen, kommunen och regionen.

Arbetsuppgifter
På avdelningen Näringsliv har vi i uppdrag att säkerställa matchningen mellan näringslivets erbjudanden och den arbetssökande trelleborgaren. Inom ramen för enhetens arbete ligger allt från ett proaktivt säljarbete till arbete med vägledande insatsgrupper. Hjärtat i vår verksamhet är det löpande samarbetet med företagen; vare sig det avser direktrekrytering, praktik eller CSR.

För att ännu fler trelleborgare ska komma ut i arbete behöver vi ytterligare utveckla och fokusera på kontakten med lokala och regionala arbetsgivare. Inom avdelningen Näringsliv kommer du tillsammans med ett erfaret team att arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer med arbetsgivare och tillsammans med dessa finna nya former för samarbete som kommer både dem och arbetslösa trelleborgare tillgodo.

Arbetet förutsätter att du är van vid att arbeta med företagskontakter, att du tycker att ställa krav är något positivt och att du i ord och handling tror på individens vilja och förmåga att göra egna val.

Kvalifikationer
Vi söker dig med stort intresse för arbetsmarknadsfrågor kopplade till näringslivet, med ett engagemang i att stötta medborgaren på vägen till arbete. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du är van vid att självständigt organisera ditt arbete. Erfarenhet av samarbete med näringslivet, vana av att arbeta med företagskontakter och god kunskap om den regionala arbetsmarknaden är en förutsättning för tjänsten. Har du intresse av och erfarenhet av säljverksamhet riktat mot företag så är det starkt meriterande. Vi vill också att du är målinriktad och van vid att kunna leverera resultat.

Du har relevant akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, likaså körkort.

Då verksamheten är under ständig utveckling förutsätter arbetet att du är flexibel, kreativ, har förmågan att fatta självständiga beslut och trivs med att arbeta inom en processtyrd verksamhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Heltid. Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2022-08-31

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Avdelningschef Näringsliv, Zouhair Arabi-Eter, 0410-73 45 11

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-08-13 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024