OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det råder inget tvivel om att logistikbranschen är inne i en av sina största förändringsresor någonsin. Den främsta anledningen bakom denna utveckling är den kraftigt växande E-handeln som öppnat en helt ny värld av möjligheter för såväl företag som privatpersoner. Men för att ett paket ska ta sig från punkt A till punkt B behövs en aktör som kan erbjuda en heltäckande och marknadsledande logistiklösning och det är här vi på Bring kommer in. Tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge bildar vi ett av Nordens största logistikbolag med ca. 13.000 medarbetare. För att fortsätta på vår inslagna tillväxtkurva är vi i behov av kompetenta och engagerade medarbetare och det är här du kan komma in (i dubbel bemärkelse!). Just nu söker nämligen vår division för E-handel och Logistik efter en rekryterare med erfarenhet av att projektleda fullskaliga rekryteringsinsatser och som vill komma att spela en nyckelroll i koncernens fortsatta kompetensförsörjning.
I rollen kommer du, i tätt samarbete med våra ledare, driva rekryteringsprocesser över hela divisionen i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Här får du bedriva rekryteringar enligt kompetensbaserad metodik, med ett genomgående fokus på god kandidatupplevelse och således en vidareutveckling av vårt arbetsgivarvarumärke. Här får du stor möjlighet att utveckla dig själv, samtidigt som du ges ett stort mandat att även utveckla våra processer och rutiner till nästa nivå. Utöver ditt operativa stöd i rekryteringesarbetet kommer du som sakkunnig inom rekryteringssfären bli inblandad i verksamhetsövergripande projekt, exempelvis Employer Branding-insatser eller vid inköp av nya system och plattformar.
Här blir du en del av vårt glada HR-team om 18 personer, utspridda över hela Norden, där alla bidrar med individuell kompetens och kollektivt engagemang för att leverera högoktaniga HR-tjänster till medarbetare och chefer inom divisionen. Du rapporterar närmast till den Nordiska HR-direktören för Division E-handel och Logistik, Karl-Erik Eriksen Wiik.
Ansvarsområden
För att gå in mer i detalj så kommer dina arbetsdagar kommer kretsa runt att:
Upprätta kravprofiler i samråd med rekryterande chefer inom divisionen
Skriva lockande och engagerande annonser
Ansvara över annonspublicering på interna och externa plattformar
Hantera ansökningar och genomföra urval
Tillämpa search och sourcing för särskilt kristika roller
Rekryteringsadministration
Medverka i intervjuer och bistå vid second opinions
Genomföra, analysera och återkoppla på personlighet- och kapacitetstester
Säkerställa lämplighet genom bakgrundkontroller och referenstagningar
Vid behov samarbeta med externa rekryteringsbolag
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen som rekryterare hos oss tror vi att du har:
Universitet- eller högskoleexamen inom relevant område, exempelvis från Personalvetarprogrammet.
1-2 års erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser från A-Ö, med stor vana av att bedriva kompetensbaserad rekrytering.
Flytande svenska och god förståelse för de skandinaviska språken
Meriterande:
Certifierad testanvändare av kapacitets- och personlighetsformulär
Vana av att använda LinkedIn Recruiter till search och sourcing.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som rekryterare på Bring vet vi att du behöver vara en god projektledare som trivs att arbete i ett högt tempo. Du kommer bedriva flertalet simultana rekryteringsprocesser, ofta över landsgränserna, varpå du därför behöver ha hög simultankapacitet. I rollen kommer du möta hundratals människor, såväl chefer som kandidater, vilket kräver en hög social kompetens och en utmärkt förmåga att förstå sig på och hantera olika människotyper. Du blir en del av ett härligt HR-team som tycker om att umgås (för närvarande digitalt) och som kontinuerligt jobbar för att utveckla vårt interna samarbete och servicen vi levererar till organisationen. Vi ser därför gärna att du är en positiv person som är en stjärna på att samarbeta. Du behöver även vara lyhörd för att möta organisationens behov, samtidigt som vi gärna ser att du utmanar oss i sättet vi jobbar på. Sist, men definitivt inte minst, har du ett brinnande engagemang för att skapa kandidatupplevelser i världsklass.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten har sin geografiska utgångspunkt på vårt huvudkontor i Västberga, Stockholm, men vi tillämpar en hybrid arbetsvardag. För en rekryterare innebär det i realiteten att du ena dagen kan genomföra en Teams-intervjuer hemma vid köksbordet, för att nästa dag ha en lunch-workshop med dina kollegor på kontoret. Exempelvis!
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsmöjligheten kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum.
Om du har frågor kring tjänstens karaktär eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jakob Ingemansson via jakob.ingemansson@bring.com, alternativt via tlf nr 073 146 23 30.
Vi ser fram emot att höra från dig!