Rekryterare

Arbetsbeskrivning

Är du rekryteraren som vill vara med och säkerställa att vår organisation har den bemanning och kompetens som krävs för att vi ska klara vårt uppdrag?

Vi är mitt i en spännande utvecklingsfas där vi behöver testa nya sätt att organisera vårt arbete och utifrån det också attrahera och rekrytera fler kompetenser än de vi har idag.

Två av våra verksamheter står inför stora rekryteringsbehov och därför söker vi en rekryterare som kan gå in och ansvara för rekryteringsarbetet. Om du blir vår rekryterare får du ett spännande arbete. Du kommer att arbeta med hela processen, från arbetsanalys och kravprofil, intervjuer, referenstagning till att presentera lämpliga kandidater till ansvariga chefer.

Vi nöjer oss inte med traditionsenliga annonser, vi vill att du är initiativrik och att du arbetar aktivt för att söka upp tänktbara kandidater.

Vi vill utveckla våra verktyg för urval och ett av dina uppdrag är att arbeta fram ett mer kompetensbaserat sätt att rekrytera, exempelvis genom arbetsprov.

Kompetensförsörjning ser vi både i det korta och långa perspektivet och utifrån det kommer du även att representera förvaltningen vid olika mässor och arbetsmarknadsdagar samt besöka skolor och universitet för att presentera oss som arbetsgivare.

Du kommer även involveras i arbetet med hur vi arbetar med och stärker förvaltningens arbetsgivarvarumärke.

Arbetsuppgifter
Barn och ungdomsverksamheten och verksamheten för ensamkommande står inför stora rekryteringsbehov varvid enhetscheferna behöver avlastning i detta arbete. Som rekryteringshandläggare kommer du att arbeta med hela processen, från arbetsanalys och kravprofil, intervjuer, referenstagning till att presentera lämpliga kandidater till ansvariga chefer. En del i arbetet är att aktivt söka upp tänkbara kandidater. I arbetet ingår även att arbeta fram ett mer kompetensbaserat sätt att rekrytera, exempelvis arbetsprov.

Du kommer att representera förvaltningen vid olika mässor och arbetsmarknadsdagar samt besöka skolor/universitet för att presentera Arbete och välfärdsförvaltningen som arbetsgivare.

Du kommer även involveras i arbetet med hur förvaltingen arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke. 

Kvalifikationer
Du har högskoleexamen från personal- och arbetslivsprogrammet eller annan likvärdig utbildning och du har minst 1 års erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete.  Har du lång erfarenhet av att arbete med rekrytering av tjänstemän inom olika områden, är du intressant för oss även om du saknar högskoleexamen.

Det är meriterande om du har någon form av rekryteringsutbildning och utbildning/licens för att arbeta med personlighetsanalyser. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med att rekrytera till individ- och famljeomsorg.

Kunskap om arbetsrätten och hur den är kopplad till rekryteringprocessen är en förutsättning i arbetet liksom B-körkort.

Som person har du förmåga att se helheten och är kreativ. Vi vill också att  du är resultatinriktad och strukturerad.

Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100% med varaktighet 12 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2016-12-13

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pål Sander, Verksamhetschef på tfn 044-13 62 15 eller Lottie Kvick, HR-chef på tfn 044-13 56 53


Arbete och välfärdsförvaltningen Låter arbetet intressant? Då är du kanske intresserad av att veta lite mer om oss som arbetsgivare.

Arbete och välfärdsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i Kristianstads kommun. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Din anställning kommer att ligga under den verksamhet som heter Utveckling & Service. Utveckling & service är en av sex verksamheter inom Arbete och välfärdsförvaltningen. Utveckling & Service huvudsakliga uppdrag är att stötta förvaltningens kärnverksamheter genom styrning, stöd och service.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun har medarbetarna rätt till heltid och rökfri arbetstid tillämpas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse visstidsanställning
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024