OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR avdelningen hos oss arbetar brett med personalrelaterade frågor inom koncernen med fokus på strategiska och operativa frågor gällande bland annat rekrytering, företagskultur, arbetsgivarvarumärke och kompetensförsörjning. Nu söker vi en rekryterare till vårt HR-team som kan vara med på vår resa framåt.
Arbetsbeskrivning
Rollen som rekryterare på Office Management är en otroligt viktig roll inom koncernen där du direkt påverkar vilka som blir en del av vår organisation. Arbetet innefattar operativt ansvar för alla rekryteringsprocesser inom koncernen även för våra nordiska länder, Finland och Norge.
Du kommer att arbeta nära våra chefer och driva rekryteringsprocesser från ax till limpa, från kravspecifikation till tillsättning av kandidat. Du kommer även att säkerställa att introduktion av nyanställda genomförs på korrekt sätt efter satta processer. Ditt fokus kommer primärt ligga på att skapa ett proaktivt rekryteringstänk i koncernen. Genom Employer Branding aktiviteter och search/headhunting bygger du upp ett nätverk av potentiella kandidater till våra olika tjänster.
Rollen innefattar även administrativt arbete såsom upprätta avtal, uppdatering av policys och personalhandbok, uppdatering av intranätet samt ta hand om andra HR-relaterade ärenden och administrativa uppgifter.Detta är en synlig roll inom organisationen med många kontaktytor och du kommer bli en viktig del i vår fortsatta utveckling.
Erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering och som självständigt drivit processer inom det. Du har sen tidigare även kunskaper i hur man arbetar med search. Du bör ha ett genuint intresse för människor och organisation - du brinner för att hitta nya sätt att attrahera kompetens.
Att bygga upp nätverk och relationer är en central del i denna roll och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror vi att du som söker är en person som har en stor social förmåga, är lyhörd, strukturerad och driven. Du är van att arbeta i ett högt tempo då du behöver vara effektiv och ha förmågan att prioritera. Du tycker om att kunna påverka och arbeta självständigt med stort eget ansvar. Att du har ett genuint och brinnande intresse för rekrytering och HR relaterade frågor ser vi som en självklarhet. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska.
Vi erbjuder
En arbetsplats med en stark gemenskap där vi har roligt på jobbet och känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är en självklarhet för oss. Vi uppmuntrar till våra medarbetares utveckling och det finns interna karriärvägar.
Utöver det erbjuder vi bland annat:
- Fredagsfrukost
- Kick-offer
- Rikslunchkort
- Fantastiska kollegor!
Arbetets omfattning: Tjänsten är minst ett års heltids föräldravikariat med möjlighet till förlängning med start i oktober.
Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen. Har du frågor kan du kontakta Sara Lundberg, Recruitment Consultant, på 010-858 40 67.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg
Sara Bengtsson