Rekryterare i början av sin karriär

Arbetsbeskrivning

På Balder älskar vi utveckling och håller oss sällan inom några begränsande ramar – det är livet alldeles för kort för. Vi tror att fart och flexibilitet går utmärkt att kombinera med stabilitet och långsiktighet. Det är också därför som Balder på bara 15 år vuxit till en fastighetskoncern där du som medarbetare har 800 kollegor i sex olika länder. Bredden i vårt fastighetsbestånd är också omfattande: Vi förvaltar och utvecklar både bostäder, kommersiella fastigheter och hotell och i Sverige har vi faktiskt kommit att bli en av landets största hotellfastighetsägare.

Vill du bli en i teamet som ska lägga grunden för framtidens rekryteringsfunktion på ett snabbväxande fastighetsbolag? Där medarbetarna arbetar utifrån affärstänk, driv och utveckling, men för den skull aldrig glömmer bort att tänka med hjärtat? Då kanske du är den vi söker till Balder.

Rollen

Du kommer att vara delaktig i att utveckla rekryteringsarbetet tillsammans med HR-teamet. Hos oss händer det mycket, så detta är en tjänst för dig som uppskattar en fartfylld arbetsmiljö med ambitiösa och drivna kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter:

Bygga nätverk av kandidater genom proaktiva möten och därmed vara en mycket viktig del i att säkerställa att vi har ett bra och konstant inflöde av kandidater till våra rekryteringsprocesserUppsökande rekrytering (search) via sociala kanaler, exempel LinkedIn RecruiterKoordinera mellan kandidatkontakter och våra chefer och ge kandidaterna en rekryteringsupplevelse i världsklass, oavsett om de ska anställas nu eller i framtidenGenomföra telefonintervjuerHålla i event/arbetsmarknadsdagarStötta i rekryteringarHantera och strukturera spontanansökningarSätta upp rekryteringar i system samt skriva annonser

Om dig

Vi tror att du är i början på din rekryteringskarriär och har något års erfarenhet som t ex junior rekryterare/researcher eller liknande på ett rekryteringsföretag eller en HR-avdelning. Vi ser gärna att du är van användare i Linkedin Recruiter. Du talar och skriver svenska obehindrat.

Vi letar efter dig som har ett stort intresse för andra människor, drivs av att skapa fantastiska resultat med högt kvalitetsfokus och relationer med kunder, kandidater och kollegor. Du trivs med att hålla dig à jour med vad som händer på arbetsmarknaden och är en fena på att hitta och skapa kontakt med attraktiva kandidater på marknaden.

Du, liksom vi, motiveras av utmaningar, höga mål och har ett stort fokus på att uppnå resultat. Du är engagerad i ditt arbete och håller fokus på resultatet även när du står inför utmaningar. Du har förmåga att planera ditt eget arbete på ett realistiskt sätt och tycker om att jobba tillsammans med andra – vi andra i teamet jobbar mycket självständigt, men älskar att samarbeta och utvecklas tillsammans.

Varför ska du välja oss?

För att vi älskar utveckling, såväl personlig utveckling som av fastigheter. Vi älskar att utmana varandra och branschens gamla sanningar. Vi tävlar tillsammans mot gemensamma mål och visioner. Vi är väldigt snabbfotade och har sedan starten 2005 aldrig jobbat med strategier eller övergripande budget. Vi anser att dessa ramverk helt enkelt inte passar oss och den takt som vi växer i. Sedan erbjuder vi dessutom ett generöst friskvårdsbidrag och anmälan till Göteborgsvarvet

Ansökan

Den här rekryteringen genomförs i samarbete Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se eller 0760-00 18 16.

Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024