OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från rekryteringsbranschen och söker en ny utmaning? Vill du vara med och skapa en rekryterings- och konsulttjänst i världsklass? Then read on! 😎
Om Stegra
Stegra är en digital rekryteringsbyrå som vill öka tillväxten för våra kunder. Med vårt digitala arbetssätt begränsas vi inte av var våra kunder är placerade, utan fokuserar på att samarbeta med företag över hela Sverige i flera olika branscher. Merparten av dem är tillväxtbolag som söker en långsiktig samarbetspartner.
Vi är en start-up i dess rätta bemärkelse och arbetar hela tiden med att utveckla våra tjänster. Genom att hela tiden luta oss mot aktuell forskning kring rekrytering i kombination med ett tydligt tillväxtfokus erbjuder vi en utvecklande och utmanande miljö – vilket innebär att vi älskar människor som vill utmana sig själv och verkligen växa!
Vi kommer rekrytera flera medarbetare under 2021 och 2022 och vi vill verkligen komma i kontakt med dig som har erfarenhet från branschen!
Om Rollen
Att arbeta på Stegra innebär att du blir en nyckelperson för verksamheten och att du kommer få vara med och påverka både processer, metoder och arbetssätt. För oss är det viktigt att våra arbetssätt är förankrade i aktuell forskning kring urval i kombination med att arbeta med digitala verktyg – vilket innebär att vi hela tiden utvecklar hur vi arbetar för att nå bästa möjliga resultat för våra kunder.
Som rekryterare arbetar du först och främst med att driva rekryteringsprocesser från start till slut, samt att vara med och sätta rutiner och arbetssätt för att fortsätta bygga upp vår konsultaffär. Detta är därför en perfekt roll för dig som arbetat några år med liknande arbetsuppgifter men som vill ha möjlighet till vidareutveckling och kunna driva egna utvecklingsprojekt.
Målet är att hela tiden ha en hög tillsättningsgrad i pågående uppdrag samtidigt som vi har ett stort fokus på kandidat- och kundnöjdheten. Som rekryterare är det dessa parametrar som du arbetar efter samtidigt som du är med och kontinuerligt utvecklar vår rekryteringsprocess.
Din profil
Vi ser helst att du har en bakgrund från rekryteringsbolag där du arbetat i en roll som rekryterare eller konsultchef, alternativt att du haft en säljande roll i samma bransch.
Andra viktiga färdigheter är att vara en god kommunikatör i både tal och skrift, gärna på både engelska och svenska. Viktiga egenskaper för rollen är noggrannhet, driv och mod.
I denna rekrytering kommer du genomgå vår process som bland annat innebär urvalstester och case-intervjuer.
Krav för tjänsten:
Arbetslivserfarenhet från rekryteringsbolag i rollen som rekryterare
Meriterande;
Erfarenhet av försäljning inom B2B
Erfarenhet som konsultchef
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Lön: Månadslön plus en viss del provision
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV. Saknar du ett CV kan du skriva in url till din Linkedin profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta VD Jonas Lindqvist via 0733 – 499 001 eller jonas@stegra.nu