OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmännen Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 170 butiker.Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr.Lantmännen Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker.Lantmännen Granngården ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. * Tillse strategisk och god kompetensförsörjning för Granngården. * Kvalitetssäkring av rekryteringsprocessen inom Granngården * Rekrytering av butikschefer och nyckelpersoner * Driva och utveckla vårt arbete med rekrytering, strategiskt och operativt. * Implementera och utveckla rekryteringsverktyg * Utbilda och stötta chefer och medarbetare i rekrytering.Dessutom kommer du att agera som administrativt stöd på personalavdelningen.I det arbetet ingår bl.a. * att sköta utbildningsadministration, med lokalbokningar, kallelser,kursledare m.m. * att vara support ivårt schemaläggningsprogram Time Care mot butikscheferna i våra ca 120 butiker. * att utbilda organisationen i Timecare och att vara stöd åt HR-specialist i dessa frågor * att vara ett administrativt stöd för personalavdelningen i örigt förekommande frågor, hälsa, friskvård, utskick m.m. * att stötta avdelningen och att själv ingå i projekt inom personalområdet Du är minst diplomerad personalhandläggare, motsvarande 1 årig eftergymnasial utbildning.Officepaketet motsvarande ECDL kompetens.Du har minst 2-3 års erfarenhet/kompetens av självständigt rekryteringsarbete och administrativt arbete på en personalavdelning eller inom[ovanstående arbetsområden, gärna[från ett[detaljhandelsföretag.Du har erfarenhet av rekrytering, att vara support, svara på frågor[och att[bemöta människor på ett representativt och pedagogiskt sätt.Du arbetar strukturerat, noggrant[och organiserat med högt tempo.[Erfarenhet från schemaläggning i TimeCare är en merit.Du har förmågan att arbeta i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen men också att självständigt driva uppdrag.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Tjänsten är på heltid, tillsvidare med placeringsort Malmö.Din ansökan vill vi ha snarast men dock[senast den 10 februari.Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anneth Dyberg