OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsbyggare som älskar mötet med människor, trivs i högt tempo och är resultatfokuserad? Har du minst tre års erfarenhet som personaladministratör och har arbetat mycket med rekrytering? Vi letar efter dig som bemästrar rollens olika delar och som söker efter en ny heltidssysselsättning. Om du dessutom arbetar med god struktur och noggrannhet, samt trivs med att arbeta nära människor, så måste du läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido ser ett stort behov av framtida arbetstillfällen hos myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsregionen. Är du tillgänglig omgående eller inom närtid? Och lockas du av att ta dig an ett spännande heltidsuppdrag inom rekrytering? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som rekryterare kommer du att arbeta med ett brett spann av administrativa uppgifter och rollen innebär dessutom ofta många kontaktytor, därför kommer din servicesida få mycket utrymme. Du processleder i arbetet med kompetensbaserad rekrytering och du kommer att ha flertalet rekryteringsprocesser igång parallellt. Några av de uppgifter som kan bli aktuella i rollen innefattar:
Uppstartsmöten
Annonsskrivning
Kandidaturval
Test screening
Kompetensbaserade intervjuer
Sluturvalsmöten
Även andra vanligt förekommande uppgifter inom rekrytering kan tillkomma.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är ordningsam, har lätt för att skapa struktur i arbetet och en förmåga att driva processer framåt. Du har ett öga för planering, är strukturerad, analytisk och mån om att leverera med hög kvalitet. Vidare är du en person som trivs i mötet med människor och tycker om att ha olika kontaktytor där du får vara ett konsultativt stöd för rekryterande chefer. En god samarbetsförmåga är väsentligt, liksom att kunna vara både tydlig och pedagogisk i din kommunikation såväl muntligt som skriftligt. Du bör även kunna bemästra ett professionellt bemötande med hög integritet gentemot kandidater. För att verkligen lyckas i rollen så ser vi att du behöver vara självgående och initiativtagande, samt att du trivs när tempot är högt. Även när du har flera saker på ditt bord så behåller du lugnet och hanterar det skickligt med hjälp av din goda prioriteringsförmåga.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning, och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt; Gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system
God kännedom om lagar och förordningar på området
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering där man lett hela rekryteringsprocesser
Erfarenhet från att ha rekryterat statligt utifrån förtjänst och skicklighet
Certifikat inom testverktyg inom rekrytering, gärna AON
Erfarenhet av search på LinkedIn (Recruiter)
Erfarenhet av att ha rekryterat tjänster inom samhällsbyggnad, teknik eller IT
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32429 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
#jobbjustnu