OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en rekryterare till statlig myndighet i Stockholm som trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera många kontaktytor och rekryteringar parallellt samtidigt som du leverera god service och skapar goda relationer.
Arbetsbeskrivning
Du som rekryterare kommer att ha en viktig konsultativ roll i att stötta chefen genom rekryteringsprocessen så att rekryteringen blir träffsäker, rättssäker och att processen upplevs positivt av de som söker tjänsten. Som rekryterare ansvarar du för att självständigt genomföra och driva hela eller delar av rekryteringsuppdrag utifrån myndighetens rekryteringsprocess inklusive administration och diarieföring.
Samtidigt arbetar du som en del av ett team och viljan att dela med sig av dina kunskaper, stöttande av kollegor och önskan att vår kund rekryteringsavdelning som team lyckas är viktig. Arbetet innebär löpande kontakt med kandidater och chefer och att du medverkar till att skapa en positiv upplevelse av rekryteringsprocessen.
Som person är du driven, social och ser vikten av att skapa en positiv kandidatupplevelse. Vi ser gärna att du är kreativ och bidrar med innovativa idéer och lösningar inom rekrytering och är en del i utvecklingen av rekryteringsarbetet på myndigheten.
Vem är du?
Vi tror att du kundfokuserad och lösningsorienterad. Du har god förmåga att bibehålla lugn och kontroll och hålla ett gott bemötande, även under stressiga situationer. Vidare har du god förmåga till att hålla ett effektivt och strukturerat arbete.
• Examen från personalvetarutbildning på högskolenivå om minst 120p/180hp
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.
• Erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser (från kravprofil till underlag för anställning)
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• God kännedom om lagar och förordningar på området.
Som person har du:
• Målmedvetenhet
• Analytisk förmåga och lätt för att sätta sig in i nya arbetsuppgifter
• Förmåga att kommunicera konsultativt och professionellt med våra intressenter
• Uthållighet och stresstålig
• God samarbetsförmåga
• Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
• Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
• Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
• Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering
• Vana av att arbeta i rekryteringssystem, exempelvis Varbi.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid (40 h/v) med start i mars, eller så snart som möjligt och löper till och med 2022-12-31. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52