OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsbyggare som älskar mötet med människor, trivs i högt tempo och vill arbeta säljdrivet med fokus på affären? Vi söker rekryterare inom IT, ekonomi och övriga tjänstemannasektorer för spännande jobb på vårt fina nya huvudkontor vid Mariatorget.
Om tjänsten
Vi bygger framgångsrika relationer, hjälper människor att ta nästa steg i karriären och förser våra kunder med rätt kompetens. Perido är ett av Sveriges största företag inom tjänstemannasektorn, det har vi blivit genom dedikerat arbete mot våra kunder oavsett deras storlek. Vi hjälper såväl start-ups som välkända globala jättar men även statliga aktörer. Variationen i att tillsätta olika roller och därmed få lära sig om nya tjänster, branscher och företag gör att ingen dag är den andra lik. I rollen som rekryterare kommer du hela tiden att arbeta nära affären och alltid med ett insäljande fokus. Varje tillsättning är unik och att kunna arbeta snabbt och effektivt är A och O för att lyckas.
Vad gör en rekryterare på Perido?
Som rekryterare hos oss får du ett stort ansvar och förtroendet att hitta rätt medarbetare till våra kunder. Du ansvarar för - och samordnar - hela rekryteringsprocessen, samt är kontaktperson mot kandidater och dina kunder. Det innebär att du tar kravprofil, searchar, intervjuar, presenterar kandidater för kund och knyter ihop säcken genom att hitta rätt person. Du kommer att ingå i flera team tillsammans med säljare och konsultchefer och du kommer att bli expert på kandidatmarknaden och hur man attraherar rätt profiler. På rekryteringsavdelningen finns även våra fantastiska rekryteringskommunikatörer som hjälper till med annonser, CV:n, referenstagningar, m.m.
Vem är rätt person för jobbet?
Hos oss på Perido tror vi att rätt inställning är allra viktigast för att lyckas som rekryterare! Det du initialt inte kan kunskapsmässigt hjälper vi dig självklart att lära dig. Att vara rekryterare handlar mycket om att kunna sälja in tjänster till kandidater och även arbeta med merförsäljning av nya behov gentemot kunder, alltid med affären i fokus. Som person brinner du för relationer och har lätt för att nå fram till människor. Du älskar att ta dig an nya spännande utmaningar med en positiv ”do-attityd”, drivs av att arbeta mot mål och har ett affärsmässigt perspektiv i allt du tar dig för. Engagemang för dina kunder, kandidater och kollegor kommer göra dig framgångsrik på Perido. Slutligen trivs du med att jobba i högt tempo och driva många processer samtidigt, och när det behövs kunna prioritera bland dessa.
Avslutningsvis
Vi är stolta över den fina familjära känslan som vi har på Perido, där vi över avdelningsgränserna både arbetar nära varandra och knyter band i alla de aktiviteter som vi tillsammans gör. Det kan vara spontana initiativ till en AW, men även mer organiserade aktiviteter som exempelvis vår årliga gala PeriAwards där vi uppmärksammar kollegor som utmärkt sig genom det gångna året. Vi kan lägga till konferenser, resor, fester, padelturnering, m.m.
Vi lovar att en härlig tid väntar och hoppas du känner att denna tjänst är något för dig. Vi längtar i alla fall efter vår nya kollega! Du är hjärtligt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet
Har erfarenhet av rekrytering
En positiv ”do-attityd” och hög ansvarskänsla
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34173 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.