OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med kompetensbaserad rekrytering och trivs som bäst när du får vara spindeln i nätet och ha många externa kontakter? I denna tjänst ansvarar du för hela rekryteringsprocessen från ax till limpa.
Om uppdragsgivaren:
Vår kund är en förvaltningsmyndighet för bland annat beskattning, fastighetstaxering och folkbokföring. Deras vision är ett samhälle där alla vill göra rätt för sig och som konsult hos dem får du ett meningsfullt arbete som berör alla som bor i Sverige. Nytänkande och utveckling är i fokus på arbetsplatsen och de arbetar aktivt för ett hälsofrämjande och hållbart arbetsliv. Vår kund präglas av öppenhet, respekt, gott bemötande, samt mångfald och de främjar kreativitet och lärande, samt en god balans mellan arbete och fritid.
Dina arbetsuppgifter:
Rollen som rekryterare/personaladministratör innebär att driva och genomföra rekryteringar till vår kund och/eller Kronofogden, inom ramen för befintlig rekryteringsverksamhet som finns organiserad hos vår kunds HR-avdelning. Du kommer ha mycket sociala kontakter och vi ser därför gärna att du är serviceminded och kundorienterad. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocessen vilket bland annat innebär dialog med beställare, kravställning, utvärdering av cv, genomförande av intervjuer, referenstagning, samt att följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför avslut.
Ditt uppdrag i denna roll är att bidra till en effektiv kompetensförsörjning hos vår kund och/eller Kronofogden. Som stöd finns en gemensam rekryteringsprocess, ett gemensamt arbetssätt och rutiner som bygger på kompetensbaserad rekryteringsmetodik. Med detta som bakgrund bör du ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt en positiv inställning.
Dina kvalifikationer:
- Högskoleutbildning inom personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning
- Minst tre (3) års dokumenterad arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
- Goda kunskaper i HR-system, t.ex. Personec och Primula
- God kännedom om lagar och förordningar på området
- Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetspsykologiska tester
Omfattning och tillträde:
Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% under perioden 2018-10-01 - 2019-02-28, med chans till tre (3) månaders förlängning.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/
Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund