OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och vill utöka gruppen med ytterligare en rekryterare. Andara Group är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag där precision, passion och potential står i centrum. Vi hjälper Sveriges företag att växa.
Hållbar rekrytering är vår passion. Vi gör jobbet med precision och perfekt matchning är vår ambition. Vi vågar vi se bortom CV:et för att upptäcka kandidatens fulla potential.
Vi har inlett en stark tillväxtresa och målet är att stadigt öka vår omsättning kommande år. Andara Group är ett ägarlett konsultuthyrnings- och rekryteringsföretag, specialiserade på rekrytering och konsultuthyrning av kvalificerade resurser på alla nivåer inom ekonomi, HR, lön, administration samt sälj och marknad.
Vi har många års erfarenhet av konsultuthyrning och rekrytering inom dessa områden och av att tillgodose våra kunders behov av kompetenta, engagerade och drivna medarbetare. Vårt mål är att vår rekryteringsprocess, oavsett om det handlar om ett uthyrnings- eller rekryteringsuppdrag, alltid ska leda till att vi hittar rätt person till rätt position. Våra ledord är precision, passion och potential. Vi är auktoriserade och prioriterar högsta kvalité i alla våra processer.
Arbetsuppgifter
I rollen som rekryterare på Andara Group arbetar du självständigt men också i nära samarbete med dina kollegor.
Rollen som rekryterare innebär ett helhetsansvar för rekryteringsprocessens alla delar från uppstartsmöte med kund till urval, intervjuer, referenstagningar och genomförande av tester. Du samarbetar nära Andaras sälj- och rekryteringsteam för att säkerhetsställa leverans till kund. Rollen är varierande då du kommer att rekrytera till olika tjänster åt kunder i olika branscher.
Du blir en viktig person i vår fortsatta framgång och du kommer att bli involverad i att proaktivt utveckla våra rekryteringsprocesser och hitta nya sätt för att attrahera de mest talangfulla kandidaterna.
Om du är en ambitiös person som vill lära och utvecklas är vi öppna för att du successivt tar ett större ansvar som konsultchef och kundansvarig.
Kvalifikationer
Du bör ha minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för rekrytering, HR och arbetsrätt. Du ska ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. God datorvana samt erfarenhet av olika HR-system och goda kunskaper i Microsoft Office 365 är ett krav. Det är en stor fördel om du har erfarenhet från vår bransch eller någon av de tjänster som vi ofta rekryterar till, tex ekonomi, lön, administration, sälj eller marknad.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, nyfiken och förtroendeingivande i både kund- och kandidatrelationer. Självklart har du ett stort intresse för matchning och människor. Vi uppskattar engagemang och innovation i vårt team och vi förväntar oss att god samarbetsförmåga är en given egenskap hos dig. Du tänker utanför boxen och vågar utmana våra arbetssätt och rutiner och självklart gillar du att ha roligt på jobbet!
Mer om tjänsten
- Tillsättning: så fort som möjligt eller enligt överenskommelse.
- Omfattning: heltid
- Placering: Andaras kontor på Kungsgatan 33
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta vår VD Linda Gadd på telefon 08 - 24 90 80 eller mobil 0720 - 19 92 09 eller mejl linda.gadd@andaragroup.se.
Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!