Rekryterare till apotekskedja i Solna

Rekryterare till apotekskedja i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en erfaren rekryterare till en av de större apotekskedjorna som erbjuder dig ett spännande jobb i ett företag som växer och utvecklas. Har du erfarenhet av att äga rekryteringsprocessens alla delar och beskriver du dig själv som förtroendeingivande, kommunikativ och relationsskapande? Då kan detta vara uppdraget för dig! Varmt välkommen med din ansökan! 


Uppdraget startar omgående efter överenskommelse och pågår initialt till årsskiftet. Du kommer att utgå från företagets kontor i Solna. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Ditt huvuduppdrag att skapa bästa möjliga förutsättningar för företagets chefer att rekrytera strategiskt viktiga kompetenser. Du kommer främst att jobba tillsammans med företagets chefer på Supportkontoret i Solna och tillsammans med dem rekrytera nyckelspelare som ska bidra till bolagets utveckling.


I dina ansvarsområden ingår att:


Stötta cheferna på Supportkontoret i hela rekryteringsprocessen, alltifrån framtagande av kravprofil till urval, intervjuer, test och referenstagning
Stötta cheferna att bedriva en kvalitetssäkrad kompetensbaserad rekryteringsprocess, t.ex. genom utbildning och framtagande hjälpmedel
Verka för att förenkla, anpassa och ständigt förbättra rekryteringsprocessen inom olika delar av verksamheten
Verka för att alla sökande får bästa möjliga kandidatupplevelse
Ge förutsättningar för cheferna att kunna attrahera och rekrytera kandidater genom att jobba med employer branding aktiviteter
Planera och genomföra employer branding event digitalt och fysiskt, exempelvis i samband med arbetsmarknadsmässor och i samverkan med universitet och lärosäten
Bidraga till att utveckla ett mer datadrivet arbetssätt inom employer branding och rekrytering, t.ex. genom utveckling kopplat till CRM och ATS
Delta i koncerngemensamma forum inom rekrytering och employer branding
Rekryteringsadministration kopplat till ATS, praktiksamordning och jobbmail


Kvalifikationer
Vi tror att du har en utbildning på högskolenivå inom HR/Personalområdet eller motsvarande med minimum ca 3 års erfarenhet av att arbeta med rekrytering. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av employer branding, projektledning och/ eller inom event. Erfarenhet att searcha/ rekrytera bristkompetens är också meriterande.


Som person är du förtroendeingivande och en mästare på att knyta kontakter både med kandidater och med chefer. Du är driven, effektiv och tar ansvar för att självständigt driva dina ansvarsområden och arbetsuppgifter på egen hand samtidigt som du gillar att tillsammans med övriga kollegor bidra till att utveckla teamets arbete. För att lyckas i rollen krävs att du har både hög kommunikativ förmåga och hög organisationsförmåga. Du tycker att förändring är kul, anpassar dig snabbt efter nya förutsättningar och kan också få med dig andra.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-04-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: josefin.berg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024