OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett internationellt företag där glädje, kreativitet och mod står i centrum? Är du intresserad av att matcha rätt person på rätt plats och utvecklas inom rekrytering? Då har vi en spännande roll för dig!
I rollen som rekryterare på Barona arbetar du dels självständigt men också i nära samarbete med härliga och drivna kollegor. Här arbetar du i en fartfylld arbetsmiljö där vi uppmuntrar till nya idéer och innovation. På Barona använder vi smarta, moderna och digitala verktyg i vårt arbete och du blir en viktig spelare i vår fortsatta framgång.
Din roll i teamet
Rollen som rekryterare innebär ett helhetsansvar för rekryteringsprocessens alla delar: från uppstartsmöte med kund till urval, intervjuer, referenstagningar och genomförande av tester. Du arbetar i nära samarbete med Baronas duktiga sälj- och rekryteringsteam för att säkerhetsställa leverans till kund. Rollen är väldigt varierande då du kommer att rekrytera till olika tjänster åt kunder i olika branscher.
Några typiska arbetsuppgifter Ansvara för alla delar i rekryteringsprocessen med fokus på annonsskrivning, urval, intervjuer, referenstagningar och genomförande av personlighet- färdighetstester
kontinuerligt bygga relationer med uppdragsgivare och kandidater
proaktivt utveckla våra rekryteringsprocesser och hitta nya sätt för att attrahera de mest talangfulla kandidaterna
att ha en konsulterande roll i kunddialogen för att kunna möta verksamheters och kandidaters krav i rekryteringsprocesserna.
Om möjlighet och vilja finns kan rollen på sikt även komma att innehålla personalansvar för konsulter inom ett specifikt branschområde.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, nyfiken och förtroendeingivande i både kund- och kandidatrelationer. Du har stort intresse för rekrytering, kanske är du nyutexaminerad med en vilja att lära dig allt om detta fantastiska yrke. Vi uppskattar engagemang och innovation i vårt team och vi förväntar oss att god samarbetsförmåga är en given egenskap hos dig. Du tänker utanför boxen och vågar utmana våra arbetssätt och rutiner och självklart gillar du att skratta och ha roligt på jobbet!
Kvalifikationer Relevant eftergymnasial examen
Något eller några års arbetslivserfarenhet inom rekrytering, försäljning eller service och administration
Flytande kunskaper i engelska och svenska
Om Barona
Barona är en nordisk pionjär inom kompetensförsörjning. Vi finns med lokal närvaro i 10 länder och i Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Strömsund, Piteå och Falun. Ambitionen är att fortsätta växa och utmana vårt entreprenörskap för att bli en marknadsledande aktör i Norden.
Vad kan vi erbjuda dig?
På Barona får du vara en del av ett internationellt bolag som besitter stor kompetens där utvecklingsmöjligheterna är stora. Du får stor frihet och ansvar över ditt arbete och samtidigt en möjlighet att arbeta med många spännande kunder och uppdrag.
Vad säger våra medarbetare/dina nya kollegor om Barona som arbetsgivare?
“Utvecklande arbetsuppgifter och bra sammanhållning”
”Alla levererar verkligen det bästa möjliga”
”Jag har fantastiska kollegor som hjälper och stöttar vid behov, vi har en öppenhet gentemot varandra ”
”Min chef stöttar mig varje dag i allt jag gör, helt nöjd.”
”Jag vågar att ta beslut, skulle det bli fel så känner jag ändå att jag har stöd.”
(Ett axplock av kommentarer från vår senaste medarbetarundersökning)
Övrig information
Vi erbjuder tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. I Stockholm sitter vi i fina lokaler i Solna och i Malmö sitter vi centralt i Västra Hamnen. Kollektivavtal och konkurrenskraftig månadslön samt tillkommande goda förmåner ingår. Tjänsten är på heltid under kontorstider och tillträds enligt överenskommelse.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor kring tjänsten, kontakta VD Johanna Mix eller HR ansvarig Sara Myrlöv | johanna.mix@barona.se eller sara.myrlov@barona.se
Sök tjänsten idag, urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.