OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanningsenheten är en förvaltningsövergripande enhet inom vård- och omsorgsförvaltningen. Enheten ansvarar för rekrytering, anställning och bemanning av timanställd personal och poolpersonal inom Vård och omsorgsverksamhet. Bemanningsenheten består idag av chefer, rekryterare, bemanningsassistenter och administrativ personal.
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryterare på Bemanningsenheten stöttar du verksamheten i dess vikarieförsörjning, både planerad och akut frånvaro. Du arbetar självständigt med rekryteringsprosesser, från kravprofil till urval, intervju och referenstagning. Du har dagligen många kontakter via telefon och mejl. I ditt arbete ingår även att representera och markandsföra vård- och omsorgsförvaltningen när det gäller framtidens personalbehov. Vi erbjuder dig fartfyllt och ansvarsfullt arbete där du tillsammans med dina kollegor gör skillnad varje dag!
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning från personal- och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har ett intresse av rekrytering och personalförsörjning, och det ses som en merit om du har erfarenhet inom området. Datorvana krävs.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du kan arbeta självständigt och kan ta egna beslut i olika situationer. Viktiga egenskaper är också att du är flexibel, har god samarbetsförmåga och ett stort engagemang. Du behöver ha en öppen och rak kommunikation, servicekänsla, ödmjukhet och en förmåga att skapa lugn, stabilitet och trygghet. Vi värdesätter även att du kan arbeta strukturerat och är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras.