Rekryterare till Carabiner AB

Rekryterare till Carabiner AB

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en ny utmaning? Vill du jobba i ett framåtlutat, expanderande teknikkonsultbolag med fokus på teknikspecialister? Vill du dessutom ha roligt på jobbet? Då kan du vara den vi letar efter!
Välkommen till Carabiner AB. Vi är i ett expansivt skede och söker nu en rekryterare. Vi har starka band till utveckling av autonoma fordon och elektromobilitet där vi nu har stor efterfrågan på våra tjänster. Vårt företag är baserat på en lärandekultur för personlig och professionell utveckling.
Vem är du?
Du har en säljande personlighet och uppskattar mötet med nya människor. Du är driven och resultatinriktad och kan arbeta självständigt. Du är intresserad av människor med olika bakgrund och pratar utmärkt engelska. Du vill bli expert på teknikrekrytering! Är det du?
Vilka är vi?
Carabiner är ett teknikkonsultbolag inom mjukvarubaserade system som befinner sig i en spännande tillväxtresa. Sedan starten 2015 har vi vuxit till tretton anställda och vår plan är att fortsätta expandera. Du kommer att ingå i ett ledningsteam på tre personer som tillsammans arbetar med att driva firman framåt, där en viktig del är att hitta och rekrytera de bästa kandidaterna. På Carabiner vet vi att våra anställda är vår största tillgång, och vi har stort fokus på att stötta dem i sina karriärer, våra konsulters utveckling är vår framgång. En av våra styrkor är att vi har olika bakgrund och erfarenheter som bidrar till att vi kan utveckla varandra. Vi har som mål att vara en stor andel kvinnor på företaget där vi idag är cirka 50%. För att skapa en god sammanhållning på Carabiner träffar vi regelbundet alla anställda, delvis på vårt kontor i centrala Göteborg och delvis genom sociala aktiviteter så som AWs, middagar, familjedagar och resor.
Vad skall du göra?
Rollen innebär att aktivt söka upp kandidater via olika nätverk så som LinkedIn. Skapa kontakt med kandidaten och hålla ett första samtal. Här är det lika viktigt att presentera företaget på ett positivt sätt som att förstå om kandidaten är rätt för oss, vilket innebär en person med rätt kompetens, men framför allt att personen har rätt attityd. Under utvärderingsfasen arbetar du ihop med rekryterande chef, planerar och är delaktig i en längre intervju, eventuella tester och referenstagningar. Slutligen kommer du överens med kandidaten om villkoren, skriver anställningsavtal, samt hjälper den nya medarbetaren att komma in i bolaget och känna sig välkommen när anställningen väl börjar. Då vi även arbetar med utomeuropeisk personal innebär arbetet också att i förekommande fall följa migrationsverkets processer för arbetstillstånd och att hjälpa den anställde komma tillrätta i sitt nya land.
På Carabiner jobbar vi hela tiden på att blir bättre på det vi gör så dina idéer och tankar om hur vi kan förbättra oss är alltid välkomna! Det är också viktigt att ha god struktur i arbetet och att våra processer efterlevs och förbättras. Du är delaktig i att sätta upp mål och strategier för rekrytering och att löpande presentera status för framstegen.
Du har:
Utbildning från HR, sälj eller liknande från universitet eller yrkeshögskola
God svenska och utmärkt engelska i tal och skrift
Erfarenhet av sälj eller rekrytering är meriterande
Kunskap om teknikbranschen är ett plus

Det kan dessutom handla om:
Utöver rekryteringen finns stor möjlighet till din utveckling på Carabiner inom andra arbetsområden. Beroende på vad som intresserar dig och du har läggning för kan följande arbetsuppgifter ingå:
Marknadsföring
Sälj och affärsutveckling
Personalaktiviteter / personalutveckling
Verksamhetsutveckling, till exempel IT-verktyg
Ekonomi

Du är varmt välkommen med din ansökan! Vi kommer påbörja rekryteringsprocessen omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carabiner AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Postadress

Drottninggatan 21
Göteborg, 41114

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024