OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Accenture antar vi utmaningen att lösa problem, flytta fram positionerna och prova det som aldrig har genomförts tidigare.Vi är ett av de världsledande företagen inom outsourcing och vi söker en rekryterare till vårt HR Shared Service Center i Sandviken.Arbetsuppgifter Är du en person med talang, driv och positiv anda och vill jobba med att rekrytera både tjänstemän och kollektivanställda till vår kund Sandvik vill vi att du söker denna tjänst.Vi erbjuder ett jobb där du driver rekryteringar hela vägen fram till en slutgiltig kandidat.För att gå från start till mål kommer du att: Genomföra inledande samtal med chef och HR-advisor Utforma annons Genomföra 1:a urval Genomföra telefonintervjuer Presentera kandidater för chefen Du ansvarar för kontakten med de chefer och HR-advisors som finns inom ditt område och då alla kontakter med kunden sker via mail och telefon är utmaningen att bygga ett snabbt och långvarigt förtroende hos kunden.Det finns utöver ditt rekryteringsuppdrag möjlighet till att få bättre insyn i resten av vår verksamhet genom att jobba med mindre projekt.Profil För att vara en framgångsrik kandidat har du gärna en högskoleutbildning inom HR-området men vi ser din erfarenhet från rekryteringsområdet som viktigare.En del av din erfarenhet kommer företrädesvis från en konsultroll på en rekryteringsfirma och/eller ett bemanningsföretag.Med denna bakgrund tror vi att du har tillskansat dig den arbetsmetodik som behövs för att vara framgångsrik i denna tjänst.Då du kommer att arbeta med flera parallella processer är det viktigt att du kan prioritera och har ett bra ordningssinne.Det är även viktigt att du har goda kunskaper i urval och besitter en styrka och skicklighet i att följa uppsatta processer.Som person trivs du med ett högt tempo och har ett genuint inre driv, samtidigt som du gillar att samarbeta med kollegor för att nå framgång och du ser kvalitet i ditt dagliga arbete som ett medel för långsiktiga affärsrelationer.