OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
At inContext we believe that passion creates an added value.
For us, that passion is co-creating the latest technology with amazing people.
We love developing both.
Rekryterare till inContext
Drivs du av att hitta rätt person för rätt roll? Är du nyfiken och gillar att ta kontakt med människor? Vill du vara med och forma ett företags framtid? Då kan du vara inContexts nästa rekryterare. Vi söker en rekryterare som vill ta ansvar för hela rekryteringsprocessen och vara en del av ett team där idéer och initiativ uppskattas.
Som rekryterare hos oss får du möjlighet att driva hela rekryteringsprocessen och spela en avgörande roll i vår tillväxt. Vi rekryterar kontinuerligt el-, elektro- och mekanikingenjörer som hjälper våra kunder att utveckla deras produkter, elsystem och kablage. Våra medarbetare är både på plats hos kund, och jobbar från vårt kontor på Telefonplan. I takt med att efterfrågan ökar hos våra kunder behöver vi stärka vårt team. Du kommer att ha en central roll i att hitta och attrahera rätt kompetens och därmed bidra till att forma inContexts framtid. En stor del av din tid kommer att ägnas åt search, eftersom vi vet att det är en utmaning att hitta rätt personer i den här branschen. Du kommer även att jobba med employer branding. Du rapporterar till vår People & Culture Manager och samarbetar tätt med denne i rekryteringsarbetet.
Arbetsuppgifter:
• Hjälpa våra konsultchefer i rekryteringsarbetet
• Headhunting via LinkedIn och andra kanaler
• Delta på mässor och driva rekryteringsevent
• Skriva och publicera jobbannonser
• Genomföra intervjuer, case och referenstagning
• Skriva artiklar till hemsida, göra inlägg på Linkedin och andra sociala medier
Vi söker dig som:
• Har några års erfarenhet av rekrytering eller Talent Acquisition (TA)
• Vill bidra med egna idéer och insikter för att förbättra rekryteringsprocessen, employer branding och därmed inContext som företag
• Är intresserad av att nyttja AI och andra teknologier för att effektivisera rekryteringen
• Har förmåga att arbeta självständigt och driva egna processer och projekt
• Flytande i svenska och engelska, då båda språken förekommer dagligen
• Givetvis är det oerhört meriterande om du har erfarenhet av rekrytering mot den svenska industrin, eller av el, elektro eller mekanikingenjörer.
Hur är det att jobba på inContext?
Vi är ett dynamiskt företag med cirka 70 anställda från över 25 olika nationaliteter. Detta skapar en lärorik miljö med mycket kulturellt utbyte, aktiviteter och sociala events. Enligt vår senaste medarbetarundersökning trivs våra medarbetare hos oss tack vare det öppna, varma och vänskapliga klimatet, där man känner sig sedd och omhändertagen. Vi alla hjälps åt och hugger tag i där det behövs för att tillsammans nå våra mål och stötta varandra. Vi värnar om balansen mellan arbete och fritid och erbjuder en hybrid arbetsmodell, med möjlighet att arbeta både hemifrån och från vårt kontor på Telefonplan.
Omfattning: Heltid
Start: Så snart som möjligt
Lön: Efter överenskommelse
Låter det som något för dig? Ansök idag och bli en del av inContexts spännande resa framåt. Kontaktperson för tjänsten är vår people and culture Katarina Anfelt, 073 901 30 80. Sista ansökningsdag är 30 sep. Urval och intervjuer sker löpande varav tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mikael Tysander
0739013040