Rekryterare till internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som en rekryterare tar du ansvar för hela processen, från start-up till sourcing och val. Du kommer att arbeta med olika typer av profiler på olika nivåer i organisationen. Tillsammans med supportfuktionen runt rekrytering säkerställer du leveransen av personalflöde samt samarbetar med chefer inför och under rekryteringsprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter är;
- Starta nyrekryteringar med information från rekryterande chefer, annonsering, urval och intervjuer
- Intervjuer med rekryterande chefer

Du kommer att vara anställd hos oss på Magna och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Omfattning: Start 2016-10-10 och förväntas pågå till 2016-12-31 med god möjlighet till förlängning.
Tjänstens omfattning: Heltid


Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med kontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Din profil

Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete inom rekrytering. Relevant akademisk examen är meriterande men inte ett krav. Du ska ha goda kommunikativa färdigheter. Du har erfarenhet av arbete inom ett stort bolag och kan har helst arbetat med IT-profiler.

För att passa för tjänsten ser vi att du som person är flexibel, ansvarsfull och pålitlig. Du driver dina processer på ett självständigt sätt och har god förmåga att anpassa dig till olika situationer. Du är prestigelös och har inga problem att prata med medarbetare på olika nivåer i bolaget. Du tycker om förändring och är inte rädd för att komma med egna förslag till förbättring i arbetsflöden.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm via johanna.lindholm@magna.s alt tel 08 611 21 25.


Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024