OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill jobba med rekrytering på en attraktiv myndighet!
Vi söker dig som har minst 2 års tidigare erfarenhet från rekryteringsprocessens alla delar och meriterande är om du även har erfarenhet från tidigare myndighetsarbete. Som person behöver du att vara driven, lättlärd och lyhörd.
Uppdrag är heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse så snart som möjligt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
Kompetensbaserad rekrytering enligt lagar och riktlinjer för offentlig sektor.
Att arbeta självständigt med samtliga steg i rekryteringsprocessen (upprätta kravprofil, annonsering, urval, intervju, referenstagning).
Chefsstöd inom rekrytering (utifrån behov, dialog och kravställning).
Vi erbjuder dig ett uppdrag i en dynamisk miljö med många kontaktytor där ingen dag är den andra lik. I myndigheten värderar man en kvalitetsmedveten process där det finns tydliga riktlinjer och underlag för att göra ett utförligt jobb. Du får möjlighet till en bra introduktion där du får en nära mentor och möjlighet att hjälpa till med olika delar i processen. Introduktionen kommer att anpassas efter din kunskapsnivå, erfarenhet samt ditt egna driv och engagemang!
Kvalifikationer
Krav för tjänsten:
Minst 2 års erfarenhet från arbete med rekrytering
Eftergymnasial utbildning och examen inom personalvetenskap, eller likvärdigt
Flytande kunskap i svenska i tal och skrift
Mycket god kunskap i Ms Office
Vidare är det mycket meriterande om du har erfarenhet från rekrytering i offentlig verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i den här rollen har du ett personligt engagemang, är självgående med en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Samtidigt har du lätt för att samarbeta i team, är relationsskapande och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Vidare ser vi att du är fokuserad, har hög integritet och är stresstålig samt håller deadlines med förmågan att kunna prioritera och leverera hög kvalitet i ditt arbete.
Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044