Rekryterare till myndighet i centrala Göteborg

Rekryterare till myndighet i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till en myndighet i centrala Göteborg söker vi nu dig som är erfaren inom rekrytering. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia och du kommer vara en del av myndighetens HR-team där du stöttar arbetet med rekrytering då myndigheten planerar att anställa personal inom IT-området under en period framöver.
Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer genomförs löpande. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som personaladministratör kommer du organisatoriskt att arbeta på myndighetens HR-enhet som är cirka
12 medarbetare. Två medarbetare jobbar idag heltid med rekryteringar till hela myndigheten och
några personer jobbar delvis med rekryteringsstöd och rekryteringsadministration.

Myndighetens IT-verksamhet behöver både utöka antalet anställa och samtidigt ersätta
medarbetare som slutar. Personalomsättningen är relativt hög och IT-kompetens är efterfrågad och
bristvara i samhället i stort. Under en period planerar myndigheten att förstärka teamet och därmed sin förmåga och avsätta mer resurser till att rekrytera för att kunna möta sitt behov av IT-kompetens.

Tjänsten är på heltid med start i september (senast 12 september) och kommer pågå i 6 månader. Därefter finns chans till förlängning till och med året ut 2023.
Du erbjuds möjlighet till en flexibel och digital arbetsplats där du får möjlighet att arbeta hemifrån.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Personaladminstratören kommer i huvudsak arbeta med rekryteringsstöd till IT-avdelningens chefer
och finnas organisatoriskt på HR-enheten.
Det innebär att stödja chefer i hela rekryteringsprocessen med:
• fakta om vår rekryteringsprocess och relevant lagstiftning vid anställ-ning,
• coachning och rådgivning,
• sätta en tidplan för rekryteringen och boka tider
• stöd i arbets- och kravanalysen,
• utkast på annonstexter,
• publicering av annons,
• kontakter med sökande,
• urval,
• kallelse och bokning av intervjuer,
• intervjufrågor,
• delta på intervjuer,
• delta i bedömning av kompetens,
• dokumentera bedömning,
• skriva anställningsbevis,
• återkoppla till kandidater samt
• säkerställa interna administrationen som diarieföring och kontakter med lönekontoret m.m.

Vem är du?
Vi ser att du uppfyller följande kvalifikationer:
• högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvär-dig utbildning och minst tre (3)
års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt
fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• god kännedom om lagar och förordningar på området
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Du bör ha erfarenhet inom rekrytering. Vidare är det meriterande om har erfarenhet av rekrytering inom staten samt erfarenhet att jobba i eller för IT-verksamhet.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2022
  • Ansök senast: 17 augusti 2022

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024