Rekryterare till myndighet i Linköping

Rekryterare till myndighet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du med erfarenhet inom rekrytering efter nästa utmaning och vill arbeta hos en av Sveriges största och viktigaste myndigheter? Vi erbjuder dig ett uppdrag i en dynamisk miljö. Randstad söker nu för kunds räkning en duktig rekryterare till en attraktiv myndighet i Linköping.

Tjänsten är på förlagd på heltid under kontorstider med möjlighet till viss flex. Startdatum så snart som möjligt enligt överenskommelse. Uppdraget löper under 6 månader med chans till förlängning. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Vi erbjuder dig ett uppdrag i en dynamisk miljö med många kontaktytor där ingen dag är den andra lik. I myndigheten värderar man en kvalitetsmedveten process där det finns tydliga riktlinjer och underlag för att göra ett utförligt jobb. Du får arbeta med en engagerad grupp med rekryterare och HR-administratörer där ni arbetar teamorienterat och stöttar varandra. Du får möjlighet till en bra introduktion där du får en nära mentor i rekryteringsteamet. Introduktionen kommer att anpassas efter din kunskapsnivå, erfarenhet samt ditt egna driv och engagemang! 


Du kommer att få möjlighet att självständigt arbeta med olika delar inom HR och rekrytering där din kunskap och erfarenhet kommer till stor nytta. Du kommer få ta ansvar för rekryteringsprocesser från start till slut. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: 
Annonsering och urval. 
Genomföra intervjuer. 
Referenstagning. 
Skriva beslut. 
Administrera tester. 
Övrig administration på myndigheten. 



Du kommer att sitta i myndighetens lokaler i Linköping tillsammans med dina kollegor. Du får möjlighet att ta del ovärderlig erfarenhet från en spännande verksamhet i en unik miljö där ditt jobb som rekryterare värderas och prioriteras högt i organisationen. 

Kvalifikationer
För rollen som rekryterare söker vi dig som har:
minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av rekrytering, hela processen. 
högskoleutbildning inom personal-/beteendevetenskap alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom området. 
har goda färdigheter i officepaketet. 
god språklig förmåga i tal och skrift på svenska, engelska är meriterande.


vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. för att lyckas i den här rollen har du ett personligt engagemang, är självgående med en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. samtidigt har du lätt för att samarbeta i team, är relationsskapande och är bra på att planera och organisera ditt arbete. vidare ser vi att du är fokuserad, har hög integritet och är stresstålig samt håller deadlines med förmågan att kunna prioritera och leverera hög kvalitet i ditt arbete. 

tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
 
 för oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi kommer arbeta fortlöpande med att tillsätta tjänsten. Sista ansökningsdag 2022-10-30. 
Vi frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Alice Lindell på alice.lindell@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024