OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som rekryterare, har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och drivs av känslan av att göra faktisk skillnad? Hos en av Sveriges största myndigheter får du en bred roll som rekryterare där du både driver egna rekryteringsprocesser och ger professionellt chefsstöd. Du som söker en stimulerande rekryterarroll är välkommen med din ansökan, redan idag!
Omfattning: Heltid, med start så snart som möjligt. Uppdraget pågår fram till och med årsskiftet 2022/2023, möjlighet till förlängning. Vi på Randstad erbjuder dig en tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning) där du får möjlighet att få inblick i, och arbeta med några av Sveriges viktigaste företag, myndigheter och offentliga arbetsgivare - och samtidigt vara en del av ett innovativt, engagerat, människoorienterat och globalt bolag på frammarsch.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Att arbeta som rekryterare hos en av Sveriges största myndigheter innebär en bred och omväxlande roll med fokus på rekrytering enligt befintliga riktlinjer och rutiner. Som rekryterare kommer du driva hela rekryteringsprocessen och rekrytera blandade tjänster med fokus på bland annat specialister och handläggare i samarbete med myndighetens rekryterande chefer där din kunskap och erfarenhet kommer till stor nytta. Du kommer arbeta på rekryteringsenheten som består av 4 team, varav ca 20 personer arbetar i Stockholm. Du samarbetar nära med myndighetens rekryterare i Stockholm, Malmö och Göteborg bestående av engagerade, vänliga och positiva medarbetare i blandade åldrar. Du får möjlighet till en bra introduktion, fördelaktigt under första perioden på plats i myndighetens ljusa lokaler i Stockholm, Solna, för att lära känna kollegor och den varma kulturen. Myndigheten erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att kunna arbeta från distans för att skapa balans i vardagen.
Vår kund erbjuder en arbetsplats med samhällsviktiga, utvecklande och intressanta uppgifter, till nytta för såväl människor som företag. Dina arbetsuppgifter blir övergripande att driva och genomföra rekryteringsprocesser.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
Kompetensbaserad rekrytering enligt lagar och riktlinjer för offentlig sektor.
Att arbeta självständigt med samtliga steg i rekryteringsprocessen (upprätta kravprofil, annonsering, urval, intervju, referenstagning).
Chefsstöd inom rekrytering (utifrån behov, dialog och kravställning).
Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi tror att du är en trygg rekryterare som har ett konsultativt förhållningssätt och är mån om relationer både internt och externt. Du har god förmåga att effektivt strukturera och driva ditt arbete framåt. Vi tror att du trivs i samarbetet med andra, drivs av ditt engagemang för andra och motiveras av att arbeta för samhället. Då kommer du att trivas hos oss.
Vi söker dig som har:
Minst ett års dokumenterad erfarenhet som rekryterare där du har rekryterat till samtliga steg i rekryteringsprocessen (dvs upprätta kravprofil, annonsering, urval, intervju och referenstagning) och varierande befattningar.
Dokumenterad erfarenhet av kompetensbaserad intervjumetodik.
Dokumenterad erfarenhet av att hantera kandidater i ett digitalt stödsystem för rekrytering.
God förmåga att förstå och uttrycka sig i svenska språket såväl skriftligt som muntligt.
Vi ser det som meriterande (men inte krav) om du har:
Erfarenhet av rekrytering inom offentlig sektor.
Akademisk examen på kandidat- eller magisternivå inom HR, beteendevetenskap, psykologi eller annat ämnesområde som bedöms likvärdigt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Ansök senast 2022-08-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: public@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044