OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen ansvarar för service, stöd, vård och omsorg till de som har behov samt myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Våra verksamheter spänner över ett brett område med både socialtjänstens olika delar såsom barn och familj, missbruksvård och försörjningsstöd men också LSS, hemsjukvård, särskilt boende och hemtjänst.
Nu söker vi en ny rekryterare inom vår förvaltning. En tjänst som arbetar brett över förvaltningens alla delar och även har samarbete med kommunens övergripande HR-funktioner.
Vill du ha ett roligt, omväxlande arbete där möten med människor är en stor och viktig del? Där möjligheterna att använda dina kunskaper och erfarenhet inom HR för att utveckla vår verksamhet är stora? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär ansvar för förvaltningens rekryteringsarbete och du fungerar som stöd till enhetscheferna i enskilda rekryteringsärenden. Du kommer arbeta med många olika typer av tjänster som exempelvis undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, socialsekreterare, personliga assistenter och olika handläggare. Du finns med i hela processen från kravprofilsarbete, annons, publicering, urval och medverkar vid anställningsintervjuer och processen därefter. Vi arbetar utifrån kompetensbaserad rekryteringsmetodik och använder Visma Recruit som rekryteringssystem.
Vid den årliga rekryteringen av sommarvikarier till våra verksamheter har du, tillsammans med chefen på bemanningsenheten och cheferna ute i verksamheterna, ansvar för att planera, driva och säkerställa att vi får de vikarier som vi har behov av.
I tjänsten ingår även arbete med omsorgsförvaltningens webbsidor, både interna och externa. Du deltar i utvecklingsarbete som rör webbplatserna, ansvarar för strukturen, stöttar och utbildar de övriga webbredaktörer som finns inom förvaltningen.
Övriga arbetsuppgifter som ingår är att samordna kontakt med högskola och gymnasiet för de praktikelever som vi tar emot. Du deltar i förvaltningens ledningsgrupp och informerar kring de frågor som rör dina områden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom HR-området eller annan utbildning/erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering och kompetensbaserad rekrytering särskilt.
Du är lyhörd, har ett stort intresse för andra människor och kan snabbt skapa förtroendefulla relationer med dem du möter. Att själv ta ansvar för sina egna arbetsuppgifter, kunna hålla ihop processer och trivas med sociala kontakter ser vi som viktigt för att lyckas i rollen. Arbetet innebär många olika kontaktytor och du har förmågan att anpassa ditt uppdrag utifrån olika situationer och uppgifter. Du trivs med att kunna hjälpa och stötta. Att ha god struktur och god analytisk förmåga, samt att självständigt kunna driva arbetet framåt är viktigt.
Du har god kunskap och intresse för system, digital utveckling, webb, sociala medier, text och bild. En stor del av det dagliga arbetet innebär att kommunicera med andra, en god språklig förmåga i både tal och text är därför ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11