OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido står för väl matchad kompetens och är ett mycket framgångsrikt företag verksamt inom konsulting, bemanning och rekrytering. Sedan starten 2003 har vi haft en kontinuerlig tillväxt med god lönsamhet. Detta tack vare att vi framgångsrikt och konsekvent tillgodosett våra kunders behov. Vi fortsätter att växa och söker nu ytterligare en medarbetare. Beskrivning: Vill du jobba i ett engagerat och positivt rekryteringsteam? Är du intresserad av människor? Uppskattar du att jobba centralt dessutom i attraktiva lokaler med utsikt över takåsarna? Då kan det här vara tjänsten för dig! Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kunniga, engagerade och trevliga kollegor på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Du får varje dag träffa unika, intressanta människor genom de intervjuer du håller. Du får utlopp för din kreativa sida genom att skriva annonser och du får nytta av din träffsäkerhet och din snabbhet när du gör urvalen bland alla sökanden. Förutom att annonsera kommer du att söka kandidater i databaser och via personliga kontaktnät. Du utför också referenstagningar, ringer och bokar in intervjuer och sköter administrativa sysslor som hör till rekryteringsprocessen i de uppdrag som du tilldelats. Jobbcoachning av arbetssökande kan ingå, beroende på vilken kompetens du har. Kravprofil: * Akademisk examen från beteendevetenskaplig utbildning * Nyexaminerad och/eller ett par års erfarenhet av att rekrytera * Du är en god lyssnare och intresserad av människor * Du uttrycker dig väl i tal och skrift * Vi tror att du är en glad och utåtriktad person som är flexibel och snabb, samt brinner för rekrytering.