Rekryterare till Randstad Finance i Malmö och Helsingborg

Rekryterare till Randstad Finance i Malmö och Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer, från början till slut? Har du dessutom ett stort intresse av eller en bakgrund inom ekonomi. Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Finance i Malmö helt rätt för dig.  




Ansvarsområden
Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Finance arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360-gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär. 
Du kommer att ansvara för: 
försäljning
bearbetning av befintliga och nya kunder
framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester
att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater


I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från ekonomiassistent till CFO och vi tror att det är just det du tycker är roligt!



Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i centrala Malmö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen. 
Du har tidigare arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen och trivs med uppdraget i att själv både sälja in och genomföra dina rekryteringar. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom ekonomi eller är själv ekonom med rekryteringserfarenhet.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.
Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation. 



Personliga egenskaper
Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns. 



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
 
För frågor som rör urval och rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta  HR Talent partner Maria Johansson via: maria.johansson@randstad.se,  eller varför inte connecta med oss på Linkedin?

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Randstad Finance Syd är ett sammansvetsat team om konsultchefer, rekryteringskonsult, säljare och affärsområdesansvarig. Vi har kontor i Malmö och i Helsingborg och som rekryteringskonsult kommer du ansvara för kunder och uppdrag över hela regionen. Våra kunder finns representerade i en mängd olika branscher och i våra uppdrag tillsätter vi roller alltifrån ekonomiassistenter till CFO:s. Vi arbetar tight ihop med övriga affärsområden inom Randstad vilket gör oss starka i att kunna möta våra kunders behov och att skapa möjligheter för varandra.

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 28 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024