Rekryterare till Randstad Inhouse services i Södertälje

Rekryterare till Randstad Inhouse services i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Hos oss på Randstad Inhouse services ingår du i ett Account team - våra Account team är ett team med Randstadmedarbetare som dedikerat arbetar mot kund och är behjälpliga med allt som rör rekryteringen av nya medarbetare till deras site. Här arbetar du med eget ansvar för hela rekryteringsprocessen från sourcing, urval, intervjuer till tillsättning. Du arbetar i nära dialog med vår kund utifrån deras behov, villkor och specifika rekryteringsprocess . Kort och gott kan man säga att du är deras högra hand när det kommer till personalförsörjning. Vår kund verkar, liksom vi, på en snabbrörlig marknad med personalbehov som rör sig både upp och ned. Det betyder att arbetsbelastningen stundtals är hög, liksom tempot.
Det betyder att ett välfungerande samarbete med både ditt eget team och med kunden är en absolut förutsättning för framgång. Du kommer att spendera mycket tid ute hos vår kund i Södertälje och däremellan utgår du från vårt fina kontor som ligger centralt placerat. 

Låter det som något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för rollen senast 2023-03-01 men notera gärna att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig kollega och omfattar 12 månader. 

Ansvarsområden
I din roll som rekryterare på Scania jobbar du med stort fokus på intervjuer och kompetensbedömning. Du arbetar även med search, screening, urval och referenstagning – med stöttning av dina kollegor. Du är den som svarar för en nära dialog med Scania, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Allt för att både Scania och kandidaterna ska få uppleva rekryteringsprocesser av absolut världsklass! 

Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra i denna roll tror vi att du har: 
Ca ett års erfarenhet av rekryteringsarbete, gärna från bemanningsbranschen. 
 Lyhördhet, serviceanda och ett genuint intresse för människor. 
Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
Samarbetsvilja, du är någon som sätter laget före jaget och som förhåller dig prestigelöst till olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så.
Eftersom vi verkar i en global organisation och möter en stor mängd människor behöver du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. 

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024