OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu en av våra kunder att hitta deras nästa rekryteringsstjärna. Vår kund är ett rekrytering- och bemanningsföretag som växer så det knakar och därför behöver de ta in förstärkning i form av en rekryterare. Deras huvudkontor ligger i Täby.
Även fast situationen ser ut som den gör i Sverige så har vår kund fortfarande en hög efterfrågan på tunga tjänstmannarekryteringar inom industri, teknik, bygg och fastighetsbranschen. Därav att de behöver ta in en rekryterare omgående.
En vardag som rekryterare
I tjänsten som Rekryterare har du kundansvar och kontinuerlig kontakt med både kunder och kandidater. Därför är det viktigt att du gillar att ha kontakt och dialog människor, både via telefon, personliga mötet och digitalt.
- Driva rekryteringsprocessen från annonsering, urval, matchning och tillsättning.
- Daglig kundkontakt genom både personliga möten, telefon och mail.
- Jobba proaktivt med kandidatbanker så att de alltid har anställningsbara personer till deras kunder.
- Utöver klassisk annonsering vara uppdaterad på andra sätt att hitta kandidater på; exempelvis kontakt med skolor, arbetsförmedling eller dylikt samt headhunting på sociala medier eller via andra kanaler.
- Övriga administrativa ärenden.
Vi söker efter dig:
- Har jobbat eller jobbar inom rekrytering och bemanning eller inom industri, teknik, bygg eller fastighet.
- Har jobbat inom ovanstående bransch som förvaltare, säljare, inom HR eller som rekryterare.
- Är en doer som motiveras av att göra affärer och leverera ditt yttersta mot kund.
- Brinner för att hela tiden upprätthålla en god relation människor som i denna roll kan vara kunder eller kandidater.
- Social, positiv och engagerad som person.
Dina personliga egenskaper är viktiga och dem värderas högt, men vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, då det är av största vikt att förstå vår kund och deras kunders verklighet och vardag.
Om kundföretaget
Vår kund är ett rekrytering- och bemanningsföretag med fokus på fastighet, bygg & anläggning, drift & skötsel och industrisektorn. Företaget grundades 2013. De har kontor i Stockholm och Göteborg. På kontoret i Stockholm är de idag 8 st medarbetare.
Målsättningen när bolaget grundades var tydlig. De sätter två saker i fokus: deras personal och deras kunder. Att skapa engagemang och stolthet för det de gör kommer alla till gagn. Du ska märka att du jobbar med ett bolag som både bryr sig om sin personal och sitt projekt.
SÖK DETTA JOBB REDAN IDAG!
Ort: Täby, Stockholm
Omfattning: Heltid och tillsvidareanställning hos vår kund
Lön: Grundlön + provision
Start: Omgående
Vi tar emot ansökningar omgående och urval sker löpande. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse och vår kund vill tillsätta denna roll omgående.