Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att Örebro kommuns vårdpersonal får en avkopplande semester och samtidigt se till så vardagen rullar på för våra kunder? Bli då en del av vårt härliga gäng som arbetar med rekryteringen av vikarier!
Om tjänsten
Som rekryterare inom SAMREK - Samordnad rekrytering - kommer du tillsammans med dina kollegor att stötta Socialförvaltningens verksamheter med rekryteringen av nya vikarier. Vi arbetar mot både vård och omsorg samt funktionsstöd vilket innebär områden såsom hemvården, vård- och omsorgsboenden och LSS-verksamheter. Inför somrarna har vi vår rekryterings-topp då vi behöver säkra vikariebehovet under semesterperioderna. Runt 800 timvikarier blir det på en vår, så det finns en del att göra men det stoppar inte oss från att ha väldigt kul tillsammans! Vi samarbetar tätt kring kandidaterna, stöttar varandra och har kontinuerlig dialog med verksamheterna.
Exempel på arbetsuppgifter:
• arbeta i hela rekryteringsprocessen från annonsutformning till anställning
• genomföra digitala intervjuer via Teams
• stödja enheter i att identifiera sitt behov av bemanning inför sommaren
• matcha kandidater mot lämplig arbetsplats
Om arbetsplatsen
SAMREK är en central enhet som sköter rekrytering av timvikarier inom Vård- och omsorg samt Funktionsstödsområdet. Arbetsgruppen består av sju medarbetare, varav fem arbetar som administrativa samordnare med inriktning rekrytering och två arbetar som controllers. Vi utgår från nyrenoverade lokaler på Åbylunden och vi erbjuder flexibla arbetstider.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som rekryterare ser vi att du har en god förmåga att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Du är bra på att kommunicera och arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du är strukturerad och har lätt för att prioritera i ditt arbete och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du trivs i en fartfylld miljö där du har många parallella arbetsuppgifter. Rollen som rekryterare kräver god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• akademisk examen om 180 hp inom HR, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda datorkunskaper
Meriterande:
• erfarenhet av serviceyrke
• erfarenhet av och/eller god kännedom om arbete inom vård och omsorg eller funktionsstöd
• erfarenhet av arbete i personalplanerings- eller rekryteringssystem (vi använder Medvind och ReachMee)
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 8 januari 2025 eller enligt överenskommelse t.o.m. - 31 maj 2025
Antal tjänster: 1-2
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 december.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67