OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kompetensförsörjning och har arbetslivserfarenhet av rekrytering? Vill du arbeta hos en världsledande leverantör av transportlösningar? Då kan vi på Adecco ha uppdraget för dig. Välkommen med din ansökan idag!
Om tjänsten
I rollen som Rekryterare kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att tillsätta flertalet olika tjänster och profiler inom affärsområdets samtliga delar. Du kommer hantera hela rekryteringsprocessen, allt ifrån kravprofilstagning och annonsering till intervjuer och presentation av kandidater. Rollen ställer höga krav på kommunikation och social kompetens då du kommer ha tät kontakt med kandidater, chefer och HR-avdelningen. Du kommer att ingå i ett team men kommer självständigt ansvara för dina rekryteringsprocesser.
I din roll som Rekryterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera rekryteringsprocesser från start till slut
- Supportera samt ge konsultativt stöd vid rekryteringar till beställande chefer
- Utveckla processer och arbetssätt
Tjänsten som Rekryterare är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdragsperioden är på 6 månader med stora möjligheter till förlängning.
Om dig
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå inom HR/Personal eller motsvarande erfarenhet samt arbetslivserfarenhet inom kompetensförsörjning eller rekrytering från bemanningsbranschen. Din tidigare erfarenhet av arbete med rekrytering och search ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet och förmågan att hantera många olika rekryteringsprocesser samtidigt. Som person är du utrustad med ett strukturerat arbetssätt, professionalism, ödmjukhet och tålamod. För att trivas i rollen och gruppen ska du ha lätt för att samarbeta, koordinera och prioritera arbetsuppgifter. Du är positiv till förändringar och du är nytänkande.
Då rollen bygger på kontakter både externt och internt ser vi att du är utåtriktad och kommunikativ samt besitter en förmåga att bygga relationer med olika typer av människor. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
- Arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med rekrytering
- Erfarenhet av att arbeta strukturerat i ett högt tempo, utan att göra avkall på leverans och kvalitet
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med personlighetsbedömning och testverktyg är meriterande
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Scania
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder leder de övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade Scania 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till sina kunder. Scania omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerade till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Linnéa Nyströ via Adecco 010 – 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Rekrytering, kompetensbaserad rekrytering, personlighetstest, Södertälje, Scania, Kompetensförsörjning, bemanning konsultuppdrag,
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147