Rekryterare till socialtjänstens semesterrekrytering

Rekryterare till socialtjänstens semesterrekrytering

Arbetsbeskrivning

Rekryteringsenheten

Vi söker dig som med stort engagemang vill vara med och bidra till att fler vill jobba inom socialtjänsten!

Socialtjänstens ca 5000 medarbetare arbetar för att människor i alla åldrar och livssituationer - barn, ungdomar, familjer, äldre och personer med funktionsnedsättning ska ha ett gott liv var dag. Varje år anställs ca 1200 semestervikarier.

Om oss
Rekryteringsenheten består av fyra rekryteringskonsulter och en enhetschef. Vi är en del av socialförvaltningens HR-enhet med drygt 20 medarbetare där även HR-konsulter, schemacontrollers och administratör ingår.
Inför semesterrekryteringen 2022 kommer vi att förstärka bemanningen på rekryteringsenheten med flera timanställda rekryterare. Detta för att avlasta cheferna men också för att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering av semestervikarier. Vi rekryterar främst undersköterskor och vårdbiträden men även andra yrkesgrupper som kockar, sjuksköterskor, socionomer och enhetschefer.

Dina arbetsuppgifter
Som rekryterare kommer du tillsammans med oss på rekryteringsenheten att vara med i olika delar i rekryteringsprocessen, men fram för allt på gruppintervjuer och i referenstagning. Det kommer att bli både fysiska och digitala kontakter med kandidaterna. För att säkerställa kvalitet och likvärdig bedömning av kandidaterna sker rekryteringen utifrån en framtagen process.

Semesterrekryteringen börjar i februari månad och pågår under hela våren. Vi planerar ha flera gruppintervjuer varje vecka från och med vecka 7 till vecka 19.

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad eller pågående HR-utbildning på universitets- eller högskolenivå eller som har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av rekrytering är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som skrift. Det krävs också att du arbetar självständigt, tar ansvar, är strukturerad, har lätt för att samarbeta med andra, är anpassningsbar och serviceinriktad.

Du ska kunna arbeta minst 15 timmar per vecka, men gärna mer. Arbetstiden är måndag till fredag främst dagtid kl. 8.00 till 17.00. Vissa administrativa arbetsuppgifter kan göras efter kl. 17.00. Arbetet påbörjas med introduktion den 24 eller 27 januari samt 7 eller 10 februari och pågår sedan till mitten av maj månad.

Övrigt
Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan i dag!

Upplysningar
Annika Werlefelt, enhetschef, 036-105682 eller mail: annika.werlefelt@jonkoping.se

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 5 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024