OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekryterare till Stockholm
Söker du som rekryterare efter nästa utmaning där du inte bara kan matcha rätt person till rätt jobb utan även vara med och utforma personalstyrkan hos en av Sveriges största och viktigaste myndigheter? Då har vi uppdraget för dig! Här kommer du få möjlighet till ovärderlig erfarenhet från en spännande verksamhet där ditt jobb som rekryterare värderas och prioriteras högt i organisationen. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av rekryteringsprocessens alla delar (gärna inom offentlig sektor) samt har eftergymnasial utbildning inom personal eller likvärdigt (alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet). Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig ett uppdrag i en dynamisk miljö med stora volymer men med stort fokus på kvalitet, uppföljning och mångfaldsrekrytering. I myndigheten värderar man en kvalitetsmedveten processer där det finns tydliga riktlinjer och underlag. Man jobbar aktivt med frågor inom jämställdhet och mångfald. Du får arbeta med en engagerad grupp med rekryterare där ni arbetar teamorienterat och stöttar varandra. Samtidigt har du möjlighet att driva dina egna rekryteringsprocesser. Du kommer att sitta i myndighetens lokaler i vackra Nacka Strand för att sedan flytta till helt nya lokaler på Kungsholmen.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Annonsering, search av kandidater samt urval.
• Telefonintervjuer samt intervjuer på plats. Även referenstagning och kvalitetssäkring av kandidater utifrån processen, exempelvis genom tester och/eller säkerhetsprövningar.
• Presentation av kandidater för beställare samt en kontinuerlig dialog med beställaren angående kandidater och status i processen.
• Ansvara för att processen hanteras på rätt sätt, återkoppling till kandidater samt rådgivande mot beställare vid anställning av medarbetare.
omfattning.
Omfattning: Heltid, kontorstider. Start september med en uppdragslängd till och med 31/12-2019, med goda chanser till förlängning men även övertag av kund.
kvalifikationer.
För rollen som rekryterare söker vi dig som;
• Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med rekryteringsprocessen alla delar.
• Avslutad universitets eller högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsvetenskap eller likvärdigt (eller motsvarande arbetslivserfarenhet).
• Har goda färdigheter i Officepaketet liksom tidigare erfarenhet av att ha arbetat med något rekryteringssystem/personalsystem.
• God svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Erfarenhet av statlig verksamhet
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i den här rollen har du ett personligt engagemang, är självgående med en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Samtidigt har du lätt för att samarbeta i team, är relationsskapande och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Vidare ser vi att du är fokuserad, stabil och stresstålig samt håller deadlines med förmågan att kunna prioritera och leverera hög kvalitet i ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
ansökan.
2019-08-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: | Therese Lönnberg | therese.lonnberg@randstad.se [ mailto:therese.lonnberg@randstad.se ] | Sofia Wänblad | sofia.wanblad@randstad.se [ mailto:sofia.wanblad@randstad.se ] |
om randstad.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström