OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver nu stärka upp vårt lilla, ambitiösa HR-team med en till kollega som vill arbeta med rekrytering och brinner för att ha service och kvalitet i fokus! Tjänsten är ett vikariat till och med oktober 2022.
Vad innebär jobbet?
I rollen som Rekryterare hos oss kommer du att arbeta med hela rekryteringsprocessen, från uppstartsmöte till dess att erbjudande går ut till kandidaten. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor i teamet, där ni tillsammans ansvarar för att leverera kandidater till tjänster inom en mängd olika områden såsom finans, IT, handläggning, juridik och ekonomi. Du kommer arbeta mot flera rekryterande chefer som du har löpande dialog och kommunikation med, där du stöttar dem genom hela rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter i urval:
️Genomföra kravprofilsmöten
️Initiera och driva rekrytering i samarbete med ansvarig chef
️Skriva annonser och publicera på relevanta kanaler
️Screening av inkommande ansökningar
️Kandidatuppsökande aktivitet vid behov
️Telefonavstämning
️Leda/Medverka vid intervjuer
️Referenstagning
Vår funktion tar ansvar för hela processen och kandidatupplevelsen, där vi säkerställer att kandidaterna får relevant återkoppling i tid. Det är viktigt för oss att du delar vår syn på att kandidatupplevelsen ska vara genomgående positiv, oavsett om kandidaten blir till en anställd eller ej!
Vem är du?
Vi söker dig som har studerat med HR-inriktning eller annat relevant område, som har intresse för rekrytering och har arbetat med något administrativt/serviceinriktat. Det är mycket meriterande om du har med dig erfarenhet av rekrytering, search eller talent sourcing. Vi vill att du har förmåga att hantera många parallella processer, där du är duktig administrativt och arbetar på ett strukturerat sätt. I rollen ingår mycket kontakt både internt och med kandidater, och vi ser att du trivs med att ha telefonen som ett av dina främsta arbetsverktyg, samt har en god kommunikativ förmåga där du kan agera relationsbyggande men även vågar utmana befintliga tankesätt och processer.
Du vill nu jobba inhouse i ett litet och dedikerat team som strävar efter att leverera hög kvalitet och skapa goda relationer. Du trivs i en roll med mycket samarbete, och har ett utpräglat service- och samarbetstänk där du bidrar till att vi som team når fram till lyckade resultat. Du får stor frihet under ansvar hos oss och därför är det viktigt att du har förmåga att planera och genomföra ditt arbete självständigt, även om du självklart alltid har möjlighet att bolla och ställa frågor. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Om Svea
På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Löfgren på sanna.lofgren@sveaekonomi.se.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!