OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I din roll som rekryterare så kommer du att stötta upp i allehanda frågor kopplade till området. Det kan handla om att genomföra hela rekryteringsprocesser självständigt och i samarbete med beställare, alternativt att stötta upp i delar av processerna med exempelvis intervjuer eller referenstagning. I denna roll kommer du att utgå ifrån kundens verksamhet i Uppsala men har goda möjligheter att arbeta hemifrån.
Om detta låter intressant och den efterfrågade profilen passar in på dig så tveka inte på att söka!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som ovan nämnt kommer du i din roll som rekryterare stötta upp i allehanda frågor kopplade till området.
Nedan finner du några exempel på arbetsuppgifterna:
● framtagning av kravprofil
● koordinera rekryteringsprocessen
● annonsering
● urval
● intervjuer
● bygga relationer och nätverk
Kvalifikationer
Vi söker dig som är i början av din karriär som rekryterare och som har 1-2 års erfarenhet av arbetsuppgifterna som beskrivs ovan. Nu ser du en möjlighet att utöka dina erfarenheter.
PA examen alt annan relevant högskoleexamen
Erfarenhet av att rekrytera olika kompetenser och befattningar
Relationsskapande
God förmåga att effektivt strukturera ditt jobb
Trivs i samarbete med andra
Drivs av att nå uppsatta mål
Du har en ”can do attitude” och ser möjligheter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
1-2 års erfarenhet av arbetsuppgifterna som beskrivs ovan.
Ansökan
2022-03-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Omfattning:
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.
För information: Oscar Nyrén, Konsultchef, oscar.nyren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044